1398-06-06 15:09
5406
0
64989
روحانی برجسته گلستانی :

نمایندگی ولی‎فقیه تا زمانی اعتبار دارد که رهبر انقلاب قلبا راضی باشد/ از سن خودتان و از سن رهبری می‎گویید ؛ این بی‎شرمی است

آیت الله قدمی خاطرنشان ساخت : نمایندگی ولایت فقیه تا زمانی اعتبار دارد که رهبر انقلاب قلبا راضی باشد و اگر راضی نباشند و بخواهید جوسازی کنید و فکر کنید میتوانید از از حمایت مردم استفاده کنید سخت در اشتباه هستید .

به گزارش گلستان ما ؛ متنی که می خوانید خطبه حضرت آیت الله سید حبیب الله قدمی مدرس خارج و فقه و اصول و از علمای برجسته استان گلستان است که در مسجد امام رضا (ع) گرگان در روز عید قربان جاری شد .

امامت باید تلفات بدهد

آیت الله قدمی در بخش هایی از سخنان خود اظهار کرد : مقام امامت از مقام نبوت و رسالت بالاتر است به جهت اینکه نبی کسی است که به او وحی می شود و این نقش ، جایگاهش از انسان های معمولی بالاتر است و رسول کسی است که وحی را می گیرد ، کسی است که موظف است به مردم ابلاغ کند و وقتی درگیری ها بیشتر می شود عده ای با او مقاومت و حتی برخورد می کنند ولی امام کسی است که موظف است احکامی را که وحی ابلاغ می کند در جامعه پیاده کرده و این ، کار را به درگیری های سخت و کشت و کشتار می رساند و اینجاست که باید تلفات بدهد و این مقام ، مقام والایی است.

وی تصریح کرد : خداوند عالم می فرماید من امام را معین می کنم ،در غیاب امام زمان عده ای بخش مادی آن را گرفتند یعنی بعضی از علمای ما فقط وجوهات خمس و زکات و ... را می گیرند و می گویند ما این ولایت را داریم که اینها را از مردم بگیریم اما وقتی به اینها می گوییم که بیاید امر به معروف و نهی از منکر کنید و در مقابل یهود و مسیحیت بایستید ، می گویند این مربوط به امام زمان (عج) است ، به اینها می گویند "تفکیکی" به این نحو که در دیدن تفکیک قائل می شوند و بین آنچه که در دین به نفع و آنچه که به ضررشان است ، به ضرر خود را حاضر نیستند انجام دهند و می گویند احکام الهی مخاطب خاص دارد ، فقط امام معصوم است که احکام را در جامعه اجرا کند که البته این دروغ محض و تهمت به قرآن است.

کسی نخواهد احکام الهی را اجرا کند ظالم کافر و فاسق است

حافظ کل قران کریم با بیان اینکه برطبق آیات قرآن اگر کسی نخواهد احکام الهی را اجرا کند ظالم کافر و فاسق است ، یادآور شد : در آیه 60 سوره نساء آمده است : مگر ندیدید افرادی را که گمان می کنند ایمان آورده اند به قرآن و کتابهای آسمانی قبل از قرآن و دنبال این هستند که اگر اختلافی با هم داشته باشند ببینند که غیر خدا چه می گویند یعنی طاغوت ، یعنی هرکس راضی شود به حکم غیر از حکم خدا آن حکم طاغوتی است و این تفکیکی ها می روند روایتی را پیدا می کنند و می گویند هر حکومتی در زمان غیبت طاغوت است و این عجیب است یعنی قرآن می گوید: اگر هر آنچه که من نازل کردم راضی شوید شما دنبال طاغوتید اینها روایت می آورند اگر آنچه را که خداوند نازل کرده دنبال این باشید طاغوتید و معلوم است روایت جعلی و مخالف قرآن است

آیت الله قدمی تاکید کرد : پس خدای عالم امام را قرار داد برای اینکه احکام را براساس دستورات الهی پیاده کند، کسانی که اهل قرآنند می دانند که احکام الهی نباید تعطیل شود و اگر تعطیل شد ، می شود حکومت طاغوت و حرف تو می شود حرف همان امریکا و یهود و نصارا که چنین عقیده ای داری ؛ پس تو در زمان غیبت به کسی که به امام معصوم نزدیکتر است و شرایط آن را دارد باید اقتدا کنی و این شخص کسی نیست مگر آنکه "ولی فقیه جامع الشرایط".

وی ادامه داد : کسی که امام شده از امامت ساقط نمی شود مگر اینکه شرایط را از دست بدهد مثلا اگر کسی که امام شد به خاطر سن زیاد عقلش زائل شد و مشاعرش را از دست داد و یا فاسق یا فاجر و از عدالت خارج شد ، این دیگر شرایط آن را ندارد اما سن زیاد می تواند یک ولی و امام را از امامت و ولایت بیندازد جواب روشن این است که نه !

وی اضافه کرد: حضرت نوح دوهزار سال عمر داشت آیا به خاطر سن زیادش از امامت و ولایت افتاد؟ نه نمی تواند دست از ولایت بردارد و نه از ولایت می افتد و نه می تواند استعفا دهد. پیامبر اسلام تا روز آخر نتوانست ولایت را به علی(ع) واگذار کند چون اگر واگذار می کرد مثلا حداقل یک ماه یا یک هفته آخر چنین اختلافاتی نمی شد، یک عده نمی گفتند ما خلیفه باشیم. چرا این اینکار را نکرد چون نمی توانست ولایت را به غیر واگذار کند ولو اینکه مریض است و سنش بالا رفته و حق ندارد. حضرت امام راحل بالاتر از 90 سال عمر داشت و دچار سرطان هم بود اما نمی توانست ولایت را واگذار کند و این مثل روز روشن است. همچنان که پدر 120 سال عمر داشته باشد نمی تواند ولایت فرزندانش را به کس دیگر واگذار کند و این مسئله مسلم است برای کسی که ولی امر مسلمین است.

اگر ولی امر راضی به نمایندگی کسی نباشد ، نمایندگی اش شرعا حرام است

آیت الله قدمی بیان کرد : اگر مسئولیتی از طرف ولی امر واگذار شده که آقا شما مثلا جزء شورای نگهبان باش و شما نماینده من در فلان استان باش ، اگر جوان 25 ساله هم که باشد ، یک روز نه ولو یک ساعت ، اگر ولی امر راضی به نمایندگی ایشان نباشد ، نمایندگی اش شرعا حرام است و در هر امری که بخواهد تصرف کند حرام است ، این نیست که بگوییم که ماهم انقلابی بودیم و از ابتدای انقلاب در کنار ایشان بودیم و حتی بگوییم که سابقه ما از ایشان بیشتر بود که ما این نمایندگی را داریم، این شرعی نیست

استاد درس خارج فقه و اصول گفت : نمی توانید بگویید که من سالم هستم و روزی نیم ساعت و یا پنجاه دقیقه راهپیمایی می کنم و اگر 24 ساعت هم انرژی داشته باشید و راهپیمایی کنید ، نمی توانید حتی یک ساعت شرعا در ولایت بمانید و این قانون الهی است ، بی جهت با شبکه های خبری جمع می شوید و حرف می زنید ، از سن رهبری و از سن خودتان می گویید ، این را بدانید که مردم انقلابی هیچوقت بخاطر هیچکس به جهنم نمی روند و این را تاریخ انقلاب نشان داد که افرادی در سطح کشور جایگاه داشته و خیلی قوی بودند و در رفراندوم ها بالای 20 میلیون رای آوردند اما غیر از یک عده ای منافق و ضد انقلاب و وابسته به خارج و فریب خورده که برای آن ها سنگشان را به سینه زدند ، مردم توجهی نکردند.

نمایندگی ولایت فقیه تا زمانی اعتبار دارد که رهبر انقلاب قلبا راضی باشد

آیت الله قدمی خاطرنشان ساخت : نمایندگی ولایت فقیه تا زمانی اعتبار دارد که رهبر انقلاب قلبا راضی باشد و اگر راضی نباشند و بخواهید جوسازی کنید و فکر کنید میتوانید از از حمایت مردم استفاده کنید سخت در اشتباه هستید .

وی در ادامه با اشاره به این که امامت و ولایت قابل استعفا نیست، بیان داشت: از هرنماینده ای خواستند که به علت پیری استعفا دهد ، نمی تواند بیشتر از یک روز باشد ، البته این پیری یک احترام است، ما آیت الله جنتی را داریم با بیش از 90 سال سن، رهبرانقلاب نظارتشان را در شورای نگهبان تمدید می کنند .

این جانباز انقلاب افزود : اما یک عده دزدی داشته یا از موقعیت سو استفاده می کنند یا نیروهای انقلابی را زمین گیر می کنند و بچه های منافقشان را حمایت می کنند و منابع طبیعی را نابود کرده اند و هزاران کار دیگر و به احترام اینکه آبروشان حفظ شود و می گویند سنشان زیاد است ، این احترام بد است؟ کسی را بخوای آبرویش را نگه داری؟ و بهانه بتراشی که شما به این بهانه برو دنبال زندگیت ، بعد شما بگویید که سن من از رهبر انقلاب کمتر است و من حاضر نیستم استعفا دهم  و این نهایت بی شرمی است.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.