1398-01-26 16:46
488
0
62590
در شنست خبری دانشگاه علوم پزشکی مطرح شد :

هنوز 13 سوله مرغ تلف شده پیگیر در آق قلا خارج نشده / گزارش دانشگاه بهترین گزارش از نگاه آژانس های بین المللی بود /خدمات دارویی به 198 بیمار صعب العلاج / خدمت خالصانه بیش از 170 پزشک ، پرستار و ماما در سیل اخیر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت : دغدغه اصلی ما مرغ پیگیر در آق قلا  بود که من خودم سه بار رفتم و از نزدیک دیدم که 3 هزار تن لاشه مرغ آنجا قاطی شده با دانه مرغ ، از 20 تا سوله 7 تا تخلیه شده و حدود 1500 تن مانده که حجم زیادی است.

به گزارش گلستان ما ؛ نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی گلستان صبح امروز دوشنبه 26 فروردین ماه در سالن اجتماعات این دانشگاه با حضور دکتر فاضل رئیس دانشگاه ، محمد جواد کبیر جانشین و مشاور عالی رئیس دانشگاه ، دکتر بدخشان معاون درمان ، دکتر نعیمی معاون توسعه و پشتیبانی ، دکتر کمال غریبی رئیس اورژانس استان ، دکتر صلبی معاون غذا و دارو و دکتر عارف نیا معاون بهداشت دانشگاه برگزار شد.

دکتر فاضل رئیس دانشگاه در این نشست اظهار کرد : با توجه به اعلان های قبلی جهت بارش و خطر سیل جهاد کشاورزی استان از 25 اسفند به این طرف کودپاشی را ممنوع کرده بود ، اینکه آب آلوده است یا سمی با توجه به اینکه حجم آبی که آمده نزدیک به 800 میلیون متر مکعب بوده هر نوع سمی اگر هم بوده ظرف همان دو روز اول حل شده است ، ممکن است آب میکروبی باشد اما سمی نیست ، نه ماهی آلوده است نه آب اما ما ماهی گیری را توصیه نمی کنیم .

وی تصریح کرد : ما تمام مناطق سیل زده را تحت نظر داریم ، هر کس از این مناظق به بیمارستان برود کد ملی می دهد و درسیستم ثبت می شود و همه خدمات این افراد رایگان است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد : در شهر آق قلا و گمیشان هیچ گونه لاشه یا مردار حیوانی نداریم اگر دیده شد گزارش بدهید حتما جمع آوری می شود ، برای جمع آوری لاشه ها کار جهادی شد.

فاضل اضافه کرد :  70 هزار قطعه لاشه مرغ در گمیشان و 170 هزار قطعه در آق قلا بود جمع آوری شده است ، یک دغدغه اصلی ما مرغ پیگیر در آق قلا  بود که من خودم سه بار رفتم و از نزدیک دیدم که 3 هزار تن لاشه مرغ آنجا قاطی شده با دانه مرغ ، از 20 تا سوله 7 تا تخلیه شده و حدود 1500 تن مانده که حجم زیادی است.

 وی با اشاره به اینکه خروج این همه مرغ تلف شده از سوله ها از سطح توان استان خارج است ، گفت : این مرغداری ها معمولا سقف کوتاهی دارند و با بیل مکانیکی نمی شود لاشه ها را خارج کرد ، ماشین مخصوص می خواهد که فقط 4 شهرداری در استان دارند لذا از خراسان رضوی کمک گرفتیم و فرآیند تخلیه در حال انجام است .

45 هزار ویزیت در کمپ سیل زدگان

 همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز در این نشست خبری افزود : کلا 104 هزار نفر از مردم استان به طور مستقیم درگیر سیل بودند که در روزهای اول بین 8 تا 10 هزار نفر اسکان داده شدند .

دکتر عارف نیا تصریح کرد : 45917 ویزیت فقط در کمپ های اسکان زدگان داشتیم و 49 هزار نسخه دارویی نیز صادر شد ، همچنین 100 تن آهک در مردم و به صورت خانوار به خانوار توزیع و روش کار را نیز برای آنها توضیح دادیم .

انجام 8 هزارو 862 مورد ویزیت در اورژانس ها

معاون درمان دانشگاه هم از انجام 8 هزارو 862 مورد ویزیت در اورژانس ها و 561 مورد بستری خبر دادو گفت؛ خوشبختانه در بیمارستان معضل حادی بخصوص در زمینه مادران باردار نداشتیم.

دکتر بدخشان با اعلام حضور متخصصان در ایام تعطیل و خدمت به سیل زدگان گفت؛ بخش خصوصی همکاری بسیار صمیمانه ای با دانشگاه داشته است.

وی همچنین به قابلیت سامانه ناب و پرونده الکترونیک سلامت در بحران سیل اشاره کرد و گفت؛ این سامانه باعث شد تا بتوانیم سیل زدگان را از سایر افراد تفکیک نماییم و خدمات ما هدفمند تر شد.

سپاه مایه اقتدار کشور

معاون پشتیبانی و توسعه دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز گریزی به اقدام اخیر ترامپ زد و گفت : رئیس جمهور نادان و مست از قدرت آمریکا به ملت ایران جسارت کرد و سپاه که مایه اقتدار کشور است را با یک جسارت نابخشودنی مورد هجمه قرار داد اما این بار هم ملت بر سر آرمانهای خود ایستاد و در پویش من هم یک سپاهی ام وحدت و همدلی خود را نشان دادند .

نعیمی افزود : در این مدت 79 پزشک ، 30 پرستار و 64 ماما از خارج از استان به گلستان آمدند و یک حرکت ارزشمند ایجاد کردند .

گزارش دانشگاه علوم پزشکی بهترین گزارش از سیل بود

دکتر کبیر مشاور عالی و جانشین رییس دانشگاه نیز با اعلام اینکه نهادها و آژانس های بین المللی گزارش دانشگاه علوم پزشکی در خصوص سیل را از بهترین گزارشات تهیه شده عنوان کردند گفت؛ خوشبختانه دانشگاه زبان مدیریت بحران را به موقع درک کرد و در اسرع وقت با هماهنگی کامل وارد عرصه شد.

وی با بیان اینکه بیداری و هوشیاری مردم در شرایط بحران نقش کلیدی دارد گفت؛ رسالت خطیر شما رسانه ها در زمان بحران آگاه سازی مردم است.

دکتر کبیر افزود؛ آگاه سازی باید تبدیل به یک مطالبه اجتماعی تبدیل شود و تلاش رسانه می بایست به سمت مطالبه استان باشد.

در زمینه خدمات دارویی خوب عمل شد

صلبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز در این نشست بیان کرد :  از همان روز اول سیل گلستان با اعضای زنجیره توزیع دارو که شامل 35 شرکت بودند جلسه گذاشته و به همه آنها ابلاغ کردیم که 24 ساعته آماده باشند .

دکتر صلبی افزود : با انجمن داروسازان بخش خصوصی نیز جلسه گذاشتیم تا از توان آنها نیز استفاده کنیم و باید بگویم که به بهترین وجه خدمات دارویی طی سیل اخیر داده شد ، تمام داروسازان در مراکز درمانی سازماندهی شدند و در کمپ ها حضور یافتند .

وی اضافه کرد : در زمینه داروهای صعب العلاج و خاص نیز مشکلی ایجاد نشد ، 100 میلیون تومان شیرخشک و غذای کمکی دادیم و 198 بیمار صعب العلاج از ما دارو گرفتند .

معاون غذا و دارو دانشگاه گفت : به شرکت های دارویی هم ابلاغ کردیم که در استمهال چک های داروخانه ها مهلت سه ماهه را در نظر بگیرند البته بیمه ها در این مدت تمام بدهی های داروخانه ها را دادند  که این یک خبر خوب بود .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.