1398-01-25 13:01
494
0
62560
فرمانده سپاه نینوا گلستان تشریح کرد:

نجات شهر بندر ترکمن با همدلی مردم و نیروهای مسلح تا هدایت سریع آب گمیشان به دریا

فرمانده سپاه نینوا گلستان نجات شهر بندر ترکمن با همدلی مردم و نیروهای مسلح  و تسریع در روند هدایت سریع روان آب های گمیشان  و اطراف آن را به دریا  تشریح کرد.

به گزارش گلستان ما؛ سردار حسین معروفی عصر امروز درحاشیه بازدید سردار غیب‌پرور از مناطق سیل‌زده گمیشان و بندرترکمن، اظهار کرد: پل ورودی روستای نیازآباد بر اثر آبگرفتگی رودخانه قره‌سو مسدود شده بود خطر آبگرفتگی جان  مردم این روستا و بندرترکمن  را تهدید می کرد.

وی افزود: با انفجار دهانه قره‌سو خروجی آب از 250 میلیون مترمکعب به 500 میلیون مترمکعب افزایش یافت تا آبگرفتگی ابتدای روستا تا حدود زیادی کاهش یابد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان  تصریح با  بیان اینکه مردم این روستا به صورت خودجوش با کمک نیروهای سپاه و ارتش موانع و دیواره‌ای را در ابتدای روستا ایجاد کردند، تصریح کرد: با اینکارعلاوه بر جلوگیری آب به روستای نیازآباد باعث نجات شهر بندرترکمن از آبگرفتگی  شدند.

معروفی   بیان کرد: نیروهای مردمی  هم در مسیر روستای نیازآباد دیواره‌ای از کیسه‌های خاک به طول 7 کیلومتر احداث کردند تا آب وارد روستا و بندرترکمن نشود.

فرمانده سپاه نینوا گلستان  در ادامه گفت: با ایجاد این دیواره آب ورودی روستا و دهانه رودخانه قره‌سو نسبت به روزهای گذشته 25 تا 27 سانت کاهش یافته است.

به گفته معروفی ؛ شهر گمیشان نیز تا 4 روز گذشته دچار آبگرفتگی شدید بود و تردد در داخل شهر و امدادرسانی به مردم هم تنها به وسیله قایق و یا بالگرد امکان‌پذیر بود وبه همت و تلاش نیروهای سپاه، ارتش، نیروهای مردمی و گروه‌های جهادی آب در این شهر فروکش کرده است.

وی ادامه داد:  در حال حاضر آب ها به وسیله پمپ به سمت دریا هدایت می‌شود.

فرمانده سپاه نینوا در خاتمه بیان کرد: نیروهای سپاه استان گلستان و دیگر استانها در کمک به مردم این روستا و شهرستان گمیشان تلاش شبانه‌روزی نموده و این کار را خدمت بی‌منت می‌دانند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.