1398-01-25 08:05
506
0
62552
سپاه پاسداران بار دیگر منجی مردم شد؛

ایجاد پل موقت توسط سپاه پاسداران در دهستان «سلطانعلی» گنبدکاووس + تصاویر

مردم سیل‌زده روستاهای گنبدکاووس در دهستان «سلطانعلی» بازهم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را منجی خود دیدند و راه ارتباطی و پل‌های تخریب شده شان را با دستان توانمند پاسداران غیور سرپا دیدند.

به گزارش گلستان ما، سفره هفت سین نوروز امسال برای ایرانیان سین هشتمی به نام سیل داشت که باعث شده بود مردمان سخت کوش و غیور این دیار به ویژه ترکمن‌های شریف سال نو را با میهمانی ناخوانده آغاز کرده و آب و سیل را به ناگاه در منزل خود دیدند و مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.

هرچند مدیریت خوب مدیران گنبدکاووس و همت عالی مردم و مجموعه‌های مردمی و نهادهای انقلابی در همان روزهای ابتدایی باعث شد تا بحران در این شهرستان هم عمق زیادی پیدا نکرده و هم به سرعت از مرحله شدید خود خارج شود.

محدوده شهری گنبدکاووس به سرعت خود را از بند سیل رهایی بخشید و به همت نیروهای جهادی و مردمی و البته بسیجیان عزیز مرحله لایروبی و گل زدایی نیز به سرعت به پایان رسید، اما بخش های روستایی و حاشیه‌ای شهر پس از چندین روز همچنان با برخی مشکلات جزئی رو به روست و مردم در برخی از این روستاها در رفت و آمد دچار معضلاتی بودند.

به همین منظور امروز امام جمعه گنبدکاووس به همراه تنی چند از فعالان اجتماعی این شهرستان با هدف بازدید از روستاهای سیل‌زده دهستان «سلطانعلی» به ویژه روستای «دیگچه یسیر گچن» و محل تخریب پل ارتباطی این روستا به این منطقه رفته و ضمن گفت و گو با دهیار این روستا از محل اجرای پروژه پل موقت و روند ساخت پل دائمی این منطقه بازدید کردند.

امام جمعه گنبدکاووس در جمع خادمان مردم و تلاشگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تقدیر از مجاهدت این عزیزان، افزود: خدمت به مردم شریف ایران اسلامی به ویژه مردم مناطق روستای و کمتر توسعه یافته توفیقی است که امروز نصیب شما شده است و باید آن را قدر بدانید.

حجت‌الاسلام محمود ترابی با بیان اینکه در سیل اخیر در کنار همه تلخی‌ها چندین نکته به خوبی به چشم آمد و به عنوان یک تجربه خوب می‌توان از آن نام برد، ادامه داد: همبستگی و اتحاد همه مردم گنبدکاووس اعم از مجموعه‌ها فرهنگی و مردمی، هیئت‌ها، گروه‌های ورزشی، سیاسی و اجتماعی بزرگترین موضوعی که به خوبی به منصه ظهور رسید.

وی با تاکید بر اینکه اقدام سریع و حضور در صحنه برخی ادارات و نهادها در همان ساعات اولیه ازجمله بسیج، هلال احمر و شهرداری قابل تقدیر است، گفت: از بخشداران مرکزی و داشلی‌برون شهرستان نیز که صمیمانه اقدامات موثر و کارآمدی را برای کاهش آسیب سیل به مردم و کاهش آلام آنها صورت دادند تشکر می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سرعت با قرار دادن یک پل موقت فضا را برای ساخت پل دائمی و اتصال دو بخش روستا و جاده دهستان اقدام لازم را انجام داد، افزود: در بخش جنوبی روستا هنوز بخشی از پل زیر آب است و خودروها از میان آب رد می‌شوند.دهیار این روستا با اشاره به اینکه بعد از وقوع سیل و تخریب مسیر ارتباطی به سرعت نیروهای بسیج، سپاه پاسداران و هلال احمر به کمک ما آمدند، گفت: امروز نیز نمایندگانی از راهداری و حمل نقل جاده‌ای و آب منطقه‌ای در محل حاضر هستند و به طور کلی شرایط خوبی را فراهم کرده‌اند.

گفتنی است در پایان این بازدید امام جمعه گنبدکاووس بازدیدی از مدرسه این روستا که در حادثه سیل با آسیب مختصری رو به رو شده بود نیز داشت و با کادر آموزشی این مدرسه نیز به گفت و گو پرداخت./ فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.