1397-06-20 09:06
3656
1
56847
گزارش؛

پشت ‎پرده‎های جابجایی مدرسه ایرانشهر گرگان به روستای محمد آباد/ از مخالفت خانواده‎ها و مسئولان شهری تا ادعای پایبندی به تعهدات مدیر سابق

تغییر مکان مدرسه نمونه دولتی ایرانشهر به نمونه امام علی (ع) مصلی نژاد گرگان روستای محمد آباد گرگان باردیگر جنجال آفرین شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ این روزها با نزدیک شدن به مهرماه مسائل مدارس از تهیه پوشاک و لوازم التحریر گرفته تا تغییر مکان برخی مدارس و ثبت نام دانش آموزان معضلاتی را برای خانواده های گرگانی بوجود آورده است .

خانواده دانش آموزان به خبرنگار این پایگاه خبری گفته اند؛ جانمایی نادرست این مدرسه در روستایی اطراف گرگان، بعد مسافت و خطرهای امنیتی موجب شده فرزندانشان تمایلی به تحصیل در آن را ندارند.

در این میان مدیران شبکه های اجتماعی گوی سبقت را از سایر رسانه ربوده  و معضلات شهری  این حوزه را با شکل و شمایل انتقادی تند برای کابران خود مطرح می کنند .

طی روزهای گذشته و با برگزاری دومین نشست بهجت تربتی نژاد در روز پنج شنبه ابعاد گسترده تری از نا هماهنگی در این حوزه بروز و ظهور کرد. البته این نشست با 45 دقیقه انتظار خبرنگاران برای حضور مدیر آموزش و پرورش آغاز شد و بعد از پرسش های خبرنگاران مدیر آموزش و پرورش با پاسخ کوتاه برخی سوالات بسنده کرد و مابقی را به کارشناسان مربوطه سپرد و با عذرخواهی برای حضور در جلسه استاندار پوزش خواست و جلسه را ترک کرد.

این عمل از سوی خبرنگاران یک توهین و فرار برای عدم پاسخگویی و  عدم آگاهی از مسائل حوزه مدیریتی تربتی نژاد تلقی شد .

اما این خبر توسط یکی از همکاران در گروه های تلگرامی  با عنوان "مصاحبه مطبوعاتی به سبک ژن خوب" به رشته تحریر در آمد و توسط برخی کانال ها نیز پوشش داده شد.
البته این موضوع نیست در جای خود قابل بررسی اما این مطلب  درباره مخالفت هایی است که از سوی خانواده ها  برای تغییر مکان مدرسه ایرانشهر به آموزشگاه خیر ساز  امام علی (ع) مصلی نژاد روستای محمد آباد نگاشته می شود .

بعد از کش و قوس های فراوان و تصمیم بر این تغییر مکان خانواده ها با تجمعی اعتراضی در اداره گرگان و در میان گذاشتن با رسانه های استان خواستار لغو این تصمیم در سال تحصیلی جدید شدند. در این میان مدرسه ماندگار ایرانشهر قرار بود با تصمیم مدیریت در اختیار اداره گرگان تغییر کاربری دهد که این موضوع نیز با مخالفت های جامعه فرهنگیان همراه شد.

ايرانشهر 1

جابجایی مدرسه ایرانشهر مصوبه شورای آموزش درزمان سفر وزیر

اما تربتی نژاد مدیر آموزش و پرورش گرگان در نخستین مصاحبه خود که در این پایگاه خبری منتشر شده است، گفته بود: جایجایی این مدرسه قطعی است و با توجه به استانداردهای آموزشی مدرسه مصلی نژاد یکی ازبینظیرترین مدرسه در شمال کشور محسوب می شود .

وی همچنین در خصوص تغییر کاربری مدرسه ایرانشهر گفت: تصمیم بر استفاده آن بعنوان اداره آموزش و پرورش و انتقال کارشناسان خود با توجه به نا مناسب و کوچک بودن ساختمان فعلی داشتیم که انجام نخواهدشد و قرار براین است که این مدرسه بعنوان موزه آموزش و پرورش نگه داری شود .

 وی در آخرین گفتگو با خبرنگاران این تصیم را مصوبه شورای آموزش و پرورش در سفر وزیر بیان کرد و گفته است: این مصوبه لازم الاجراست و مطمئنا با امکاات تجهیزات این مدرسه کیفیت آموزشی نیز ارتقا می یابد.

وی خانواده های گرگانی را به آرامش فراخواند گفت: از همه دستگاه‌های اجرایی هم می‌خواهیم ما را در تأمین مسائل امنیتی و ایمنی دانش آموزان و رفت و آمد به مدرسه نمونه امام علی (ع) که توسط بنیاد فرهنگی مصلی نژاد ساخته شده یاری کنند.

به گفته؛ مدیر آموزش و پرورش گرگان این تجربه در بسیاری از مکان‌های دیگر هم انجام شده و چیز جدیدی نیست که نگران کننده باشد. مدرسه تیزهوشان از گذشته تاکنون دورتر از شهر بوده و دانش آموزان به آن رفت و آمد می‌کردند، مدرسه نمونه فنی و حرفه‌ای سرداران شهید در ۵۰۰ متری مدرسه نمونه امام علی (ع) قرار دارد و دانش آموزان در آن تحصیل می‌کنند.

تربتی نژاد ما نیازمند این هستیم که فضای آموزشی شهرستان گرگان را افزایش دهیم و از ۲۵ شهریور در مکان جدید مستقر می‌شویم و امکانات مدرسه مهیا و کامل است و مشکلی ندارد.

139706190085

تصمیم به ساخت  درسالیان قبل و بنا به قول مسئولین وقت برای مدرسه نمونه اخذ شده

این موضوعات و حواشی پیش آمده در فضای مجازی نیزبا جوابیه روابط عمومی آموزش پرورش استان گلستان در خصوص شرایط انتقال دبیرستان ایرانشهر  در 6 بند پاسخ داده شده است.

«تصمیم به ساخت این آموزشگاه درسالیان قبل و بنا به قول مسئولین وقت به خیر محترم مبنی بر استفاده آموزشگاه برای مدرسه نمونه اخذ شده است. این آموزشگاه دارای بالاترین استانداردها و یکی از بهترین مدارس در شمال کشور است.

جابجایی مدرسه نمونه گرگان به مکان جدید با نظرشورای آموزش و پرورش استان گلستان و بررسی جوانب امر در این شورا، تصمیم گیری شده است.مدرسه، بدون شک و به طور قطع تا اول مهرماه تکمیل و آماده پذیرایی از دانش آموزان است.

برای سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان این مدرسه، با شهرداری هماهنگی انجام شده است.قابل به ذکر است که مدرسه نمونه دولتی سرداران شهید، حدود ۱۰ سال است که بدون هیچ مشکل امنیتی و ... در این روستا در حال فعالیت است.

به هر حال درست یا غلط در گذشته این تصمیم گرفته شده است و میلیاردها تومان هزینه صورت گرفته است و به خیر نیز قول داده شده تا این آموزشگاه به عنوان مدرسه نمونه استفاده شود. برای مجموعه آموزش و پرورش استان در زمان حال، راه دیگری جز پایبندی به تعهدات در قبال خیر وجود ندارد.»

2892313

جابجایی دانش آموزان و تغییر کاربری مدرسه ایرانشهر از نظر قانونی و حقوقی خلاف است

اما مدیر سابق آموزش و پرورش جوابیه آموزش و پرورش گلستان را دور از واقعیت خواند و طی تماس با این پایگاه خبری گفته است: جابجایی دانش آموزان و تغییر کاربری مدرسه ایرانشهر از نظر قانونی و حقوقی خلاف است.

وی ادامه داد: مدرسه ایرانشهر نماد آموزش و پرورش گرگان بوده و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان مقاومسازی و نوسازی شد تا با انتقال دانش اموزان نمونه به آنجا به حیات خود ادامه دهد و اصولا هیچ برنامه ای برای جابجایی مجدد وجود نداشت.

به گفته کشیری؛ بیش از 6 میلیارد برای ساخت مدرسه مصلی نژاد گرگان توسط این خیر غیر بومی هزینه شده است. هیچ قولی به خیر محترم مبنی بر تبدیل مدرسه فوق به دبیرستان نمونه داده نشده بود و صرفا قرار بر ایجاد مدرسه ای خاص با یاری این خیر کشوری بود . در همین راستا مکانهای متعددی به ایشان معرفی شد تا نهایتا مکان فوق نظر ایشان را جلب نمود. کافی بود مدیرکل جدید به مصوبه های کمیته فضا آن زمان رجوع می کردند تا برای تصمیماتشان از مدیریت سابق مایه نگذارند.

وی مدرسه ایرانشهر را نماد آموزش و پرورش گرگان دانست و ادامه داد: این مدرسه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان مقاومسازی و نوسازی شد تا با انتقال دانش اموزان نمونه به آنجا به حیات خود ادامه دهد و اصولا هیچ برنامه ای برای جابجایی مجدد وجود نداشت.

انتصاب خارج از قائده مدیران باعث این جابجایی است

مدیر سابق آموزش و پرورش همچنین گفته است: سهم فضاهای آموزشی گرگان از کل فضاهای آموزشی استان کمتر از 18 رصد است در حالی که 25 درصد دانش آموزان استان در گرگان حضور دارند و ۵۸ درصد مدارس سطح شهر به صورت دوشیفته اداره می شوند، ساخت مدارس جدید و توسعه فضاهای آموزشی صرفا با هدف کاهش دوشیفته ها و افزایش سرانه آموزشی صورت گرفت و تغییر کاربری مدرسه ایرانشهر برخلاف این خط مشی است.

وی دربخشی از سخنان خود با اشاره انتصاب خارج از قائده برخی از مدیران اشاره کرد و گفت:  برخی از این انتصابات  که نزدیک به مسئولان نیز محسوب می شوند، یکی از علل جابجایی مدرسه نمونه ایرانشهر است این در حالی است که پیش از این قرار بر جابجایی مدرسه  دیگری بوده است.

 مدیرسابق آموزش و پرورش گرگان همچنین بیان کرد: بهتر است مدیران به جای موضوعات جزئی به موضوعات اصلی آموزش و پرورش مانند اماکن و فضا که جز زیر نظام های سند تحول بنیادین است و یکی از شاخص های توسعه آموزشی درشهرستان است بپردازند.

iranshahr 3

ایرانشهر نماد فرهنگی گرگان است/  آموزش و پرورش اجازه چنین کاری ندارد

اما ابوالقاسم صفوی نیز درگفتگویی گفته است: به لحاظ ایمنی نمی‌توانیم با این کار موافقت کنیم.

وی ادامه داد: این مدرسه نیز مانند تالار فخر الدین اسعد گرگانی، میدان شهرداری، بیمارستان پنج آذر و پارک شهر جز نمادهای فرهنگی است و باید حفظ شود.

فرماندار گرگان در ان گفتگو تاکید کرده است که ایرانشهر باید دبیرستان باقی بماند و مردم گرگان هم علاقه‌ای به این تغییر ندارند. به آموزش و پرورش تکلیف کردیم که اجازه ندارد این کار را انجام دهد و مخالف هرگونه تغییر کاربری به موزه و اداره هستیم.

وی تصمیم شورای تامین را به نا ایمن بودن این تصیم برای دانش آموزان بیان کرد و گفته است: قاعدتا آموزش و پرورش موظف به اجرای این تصمیم است.

فرماندار گرگان در پایان این گفتگو تاکید کرده؛ آموزش و پرورش مسئولیت ارتقاء سطح کیفی آموزش و ارتقاء سطح فیزیکی مدارس را بر عهده دارد و مسئول ایمنی بچه‌ها نیست که چنین تصمیمی بگیرند. اگر قرار است هرگونه تغییری صورت گیرد تمام مسئولیت‌های جانی و ایمنی بر عهده آموزش و پرورش خواهد بود.

به گزارش کلاس بیست؛ حال؛ مدرسه امام علی (ع)( مصلی نژاد) که با هزینه بیش از 6 میلایرد توسط بنیاد علمی آموزشی مصلی نژاد در روستای محمد آباد و به دور از مرکز استان ساخته شده است استاندارترین مدرسه استان لقب می گیرد قرار است حدود 500 دانش آموز نمونه دولتی ایرانشهر در آن به تحصیل بپردازند با جانمایی نادرست، بعد مسافت و خطرهای امنیتی تمایلی به تحصیل در آن  ندارند. لذا،  تعامل مسئولان در این حوزه مشکلات را برطرف کند و منجر به اشتباه دیگر نشود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

علی

سلام و تشکر از ارسال دغدغه خدود ۳۰۰ خانواده که واقعا در این ایام با تصمیمات غلط و غیر کارشناسی مسئولان در بلاتکلیفی بسر میبرند و بچه های نخبه ایی که باید آرامش داشته باشند تا بتوانند افتخارآفرینی کنند استرس تردد و تلف شدن وقتشان در مسیر و ... را دارند

0
0
پاسخ
1397-06-20 12:49

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.