1393-08-10 20:05
4773
5
5182
تشییع : یکشنبه در تهران ، دوشنبه در گرگان ؛

مراسمات تشییع و تدفین پیکر پاک سرتیپ شهید کمانگری + زندگی نامه و تصاویر

مراسم تشییع پیکر پاک شهید کمانگری مصادف با تاسوعای حسینی در روز دوشنبه 12 آبان ماه راس ساعت 9:30 صبح از چهار راه میدان گرگان آغاز گردیده و بر روی دستان عزاداران حسینی و مردم انقلابی گرگان به طرف امامزاده عبدالله گرگان تشییع خواهد شد .

 به گزارش گلستان ما ؛ امیر سرتیپ محمدعلی کمانگری از یادگاران دوران دفاع مقدس و جانباز 70% و عضو دوره های اول و دوم شورای اسلامی شهر گرگان روز جمعه 9 آبان ماه پس از سالها تحمل درد و سختی های ناشی از صدمات وارده در بیمارستانی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به خیل همرزمان و یاران شهید خود پیوست .

یکشنبه 93/8/11 ؛ تشیع در ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش در تهران

مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر شهید امیرسرتیپ « محمدعلی کمانگری » از یادگاران هشت سال دفاع مقدس روز یکشنبه در ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش برگزار می شود.

این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش ، فرماندهان ، مسئولان ، همرزمان دوران دفاع مقدس و خانواده آن شهید والامقام در ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار می شود.

پس از پایان این مراسم ، پیکر پاک شهید به استان گلستان و بیمارستان 560 لشگر 30 گرگان منتقل می شود و یکشنبه شب در سردخانه بیمارستان باقی می ماند .

دوشنبه 93/8/12 ؛ تشیع و تدفین شهید در گرگان

هم زمان با تاسوعای حسینی ، مراسم تشییع پیکر پاک شهید امیرسرتیپ کمانگری جانباز قطع نخاع 70% در روز دوشنبه 12 آبان ماه راس ساعت 9:30 صبح از چهار راه میدان گرگان آغاز گردیده و بر روی دستان عزاداران حسینی و مردم انقلابی گرگان به طرف امامزاده عبدالله گرگان تشییع خواهد شد .

اقامه نماز بر پیکر پاک شهید در محل امامزاده عبدالله گرگان صورت گرفته و در ادامه در قطعه شهدای گلزار به خاک سپرده خواهد شد .

چهارشنبه 93/8/14 ؛ مراسم یادبود سوم و هفتم در گرگان

مراسم یادبود سومین و هفتمین روز عروج روح مطهر شهید کمانگری در روز چهارشنبه 14 آبان ماه از ساعت 9 صبح در مسجد امام محمد باقر(ع) قرارگاه عملیاتی لشگر 30 گرگان واقع در بلوار جانبازان برگزار می گردد .

هماهنگی های مختلف مربوط به انتقال ، تشییع ، تدفین و برگزاری مراسم یادبود شهید سرتیپ کمانگری توسط قرارگاه عملیاتی لشگر 30 گرگان ، بنیاد شهید گلستان ، شورای شهر گرگان و خانواده محترم شهید کمانگری انجام خواهد شد .

بدین وسیله از همه مردم حزب الله و همیشه در صحنه و عزاداران سرور و سالار شهیدان برای حضور در مراسمات این شهید سرفراز دعوت بعمل می آید .

Golestanema16

زندگی نامه شهید امیر سرتیپ کمانگری

شهید محمد علی کمانگری در تاریخ هشتم آبان 1327در خانواده ای مذهبی در شهرستان گرگان متولد شد و در سال 1346 در آزمون ورودی دانشگاه افسری امام علی (ع) شرکت و پس از قبولی وارد این دانشگاه شد.

سرتیپ کمانگری پس از طی کردن دوره های مختلف نظامی با درجه ستوان دومی با رسته پیاده فارغ التحصیل و به عنوان فرمانده گروهان در یگان های مختلف نیروی زمینی ارتش مشغول به خدمت شد.

این شهید بزرگوار با شروع جنگ تحمیلی در یگان های عملیاتی حاضر و به مقابله با دشمن بعثی پرداخت.

وی به جهت ویژگی ها و شایستگی های فردی و نظامی در تاریخ 23 اردیبهشت 1362 به درجه سرهنگی نائل و به فرماندهی لشکر 30 گرگان منصوب شد.

شهید سرتیپ کمانگری در حین ماموریت به درجه جانبازی نائل شد و به رغم مشکلات جسمی ناشی از جانبازی از فعالیت و خدمت به وطن دست برنداشته و تا لحظه شهادت در سمت های مختلف، منشأ خدمات شایانی برای همرزمان و مردم شهید پرور استان گلستان بود.

شهید سرتیپ محمد علی کمانگری به مدت هشت سال عضو شورای اسلامی و چهار سال رییس شورای اسلامی شهرستان گرگان بوده است.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد .

پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما ضمن ابراز تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت امیر سرافراز شهید کمانگری ، برای خانواده گرامی ایشان آرزوی صبر و اجری شایسته از درگاه ایزد منان آرزو می نماید .

Golestanema15

Golestanema17

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

کمانگری

تشکر از اطلاع رسانی خوب و کامل و به موقع تان .بسیار ممنون و سپاسگزارم .امیدوارم موفق و موید باشید .

0
0
پاسخ
1393-08-11 03:38
دس پرادو

سلامآقای گلستان ما این بنده خدا عضو نیروی هوایی ارتش بوده و بهشون امیر می گین

0
0
پاسخ
1393-08-11 02:04
حسن

آقای دس پرادو . خدمت سربازی رفتی ؟ یا معافیت داری؟

0
0
پاسخ
1393-08-11 14:19
ادیبی

ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد *دل رمیده مارا انیس و مونس شد - نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت * به غمزه مسیله آموز صد مدرس شد. ((پرواز ملکوتی امیر سرتیپ محمد علی کمانگری را به خانواده ارتش و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می کنیم .))

0
0
پاسخ
1393-08-11 14:43
حسين

خدا رحمتشون كنه.با حضور افرادى مثل گرزين و ربيعى در شوراى گرگان، به سلامت نفس و صداقت اين امير سرافراز بيشتر پى برديم. كسى كه با مردمش صادق بود و ... با افكار عمومى بازى نكرد. انشاالله با اوليا محشور شود

0
0
پاسخ
1393-08-12 02:05

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.