1396-12-18 20:39
955
0
51383
ائمه جمعه استان گلستان مطرح کردند؛

عدالت جنسیتی خلاف دستور اسلام است / بحث "حجاب اجباری" در راستای برنامه دشمن در تغییر الگوی فرهنگی است / در شرایط بداقتصادی نیازمندان جامعه را فراموش نکنید

ائمه جمعه استان گلستان در خطبه های نماز جمعه ضمن دعوت به نیکوکاری و تهذیب نفس مطرح شدن بحث "حجاب اجباری" را در راستای برنامه غرب برای تغییر الگوی فرهنگی در ایران اسلامی دانستند.

به گزارش گلستان ما ؛ محمدصالح منصوری در خطبه های نماز جمعه با تبریک میلاد پر برکت حضرت زهرا(س) اظهارداشت: مقام مادر و زن در ایات و روایات بالاتر از مقام پدر است لذا احترام به جایگاه والای زنان مهمترین وظیفه انسان است.

امام جمعه بندرترکمن با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص شخصیت زن و تفاوت های بزرگ زن اسلامی و زن غربی  و مساله عدالت جنسیتی که از سوی عده ای مطرح شده،افزود:عدالت جنسیتی خلاف دستور اسلام است چرا که خداوند متعال وظایفی را خاصه زنان و وظایفی را خاصه مردان قرار داده است و این به معنی مساوی بودن آنان نیست.

وی تصریح کرد:عدالت جنسیتی بیراهه ای است که در تفکرات اسلام ناب محمدی جایگاهی ندارد.

منصوری ادامه داد:حجاب مصونیت است نه محدودیت ،مصونیتی که برای حفظ جایگاه زنان است لذا تاکید شهدا نیز بر حفظ حجاب است.

امام جمعه بندرترکمن با اشاره به مساله حجاب اجباری که اخیرا توسط عده ای از روشنفکران مطرح شده، بیان کرد:دشمنان اسلام چهل سال است که علیه انقلاب ما هجمه کردند اما این درخت تنومند روز به روز رشدش بیشتر شده است. این درحالی است که شهید رجایی در دوران خود طی حکمی با دو خط جلوی بی حجابی را گرفت .

خطیب جمعه بندرترکمن با اشاره به مسایل اخیر برج میلاد وبرگزاری مراسم گرامیداشت روز زن با هزینه بیت المال و رقص دختران عنوان کرد:ایا این مراسم به مناسبت گرامیداشت حضرت زهرا(س)بود؟!آیا در این جشن باید مسایل الگو بودن حضرت زهرا را بیان کرد ویا به  صورت ان حضرت سیلی زد؟!ایا رقص در اسلام حرام هست یا نیست؟!

وی ادامه داد:شهردار تهران به جای اینکه از شهدا دفاع کند با وقاحت تمام گفت این دختران  رقصنده بچه بودند! با این وضعیت چه فرقی میان مسئول این زمان و زمان طاغوت وجود دارد؟! آنان دنبال حرام بودند واینان نیز همان کار را می کنند.

حجت الاسلام منصوری با انتقاد به نامگذاری خیابان کارگر شمالی به نام مصدق اعلام کرد:گاهی اوقات برخی شخصیت های به درستی معرفی نمی شوند و بعدا عواقبی را موجب می شوند،طبق بیانات امام خمینی(ره) مصدق مسلمان نبود و از انگلستان وکشورهای بیگانه حمایت می کرد همچنین آیت الله مدرس نیز مصدق را انسان فریبکاری می داند حال چگونه باید نام خیابان بزرگی را به این شخصیت اختصاص داد؟

امام جمعه بندرترکمن با اشاره به بیانات دکتر روحانی در مورد اینکه هرکسی مخالف است بی عقل است، اضافه کرد: اقای روحانی شما در مراسم تحلیف خود قسم خوردید جلوی منتقدین خود را نگیرید انوقت می گویید هرکسی مخالف است بی عقل است؟! انوقت اینان بی عقلند؟!

وی افزود: در سال اقتصادمقاومتی وتولید داخلی چرا باید از تخمه وگردو تا کودانسانی را از خارج وارد کشور کنید آیا این به معنای عمل به تولید داخلی  و ترویج اقتصاد مقاومتی است؟!انوقت به انقلاب ها ومتدینین بی عقل می گویید؟

خطیب جمعه بندرترکمن با اشاره به سخنان روحانی که نگذاریم بداخلاقی در جامعه رسوخ کند، خاطرنشان کرد: در صحبتهای شما تنش وجود دارد صحبت های اقای جهانگیری اکثرا تنش زاست و مسلمانان را هدف گرفته است شما باید رعایت اخلاق کنید.

وی یادآورشد: مسولین بیشتر به قضایا توجه کنند و به دنبال جوسازی و حاشیه نباشند چرا که دشمنان ما به دنبال حاشیه وجوسازی های دامنه دار هستند تا نظام اسلامی را ساقط کنند

امام جمعه موقت گرگان : در شرایط بداقتصادی نیازمندان جامعه را فراموش نکنید

"حجت السلام محمد قاسم لیوانی" امام جمعه موقت شهر گرگان در خطبه های این هفته شهر دارالمومنین گرگان خطاب به مردم و نمازگزاران گفت: نیازمندان و محرومان را در آستانه نوروز فراموش نکنیم.

وی افزود: مبادا در این برهه و شرایط بد اقتصادی، نیازمندان و محرومان جامعه را فراموش نماییم و دست یاری به سوی آنها دراز نکنیم/ آنها نیازمند محبت و کمک ما در این شرایط هستند.

"لیوانی" تصریح کرد: کمک کردن و بر طرف کردن مشکل برادر و خواهر مسلمان، پاداشی گرانقدر در نزد پروردگار برای باقی الصالحات خواهد گذاشت و چه بسا در این شرایط کمک به نیازمندان را به فراموشی نسپاریم.

امام جمعه موقت شهر گرگان در ادامه خطبه های خود تاکید کرد: مردم عزیز گلستانی، احسان و نیکوکاری را در این ایام پایان سال مورد توجه قرار دهند چه بسا کمک به نیازمندان بارها از سوی پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار مورد تاکید قرار گرفت.

وی در ادامه سخنان خود اشاره ای هم به وضعیت کاشت درخت در استان گلستان پرداخت و افزود: نباید انتظار داشته باشیم فقط دولت به فکر درختکاری باشد بلکه باید خود جامعه نیز در حد توان به این مهم توجه کنند.

"لیوانی در پایان خطبه های خود هشداری هم به مسئولین گلستان داشت و خاطر نشان کرد: استفاده بی رویه از آب های زیر زمینی در گلستان، این استان زیبا را به خوزستان دیگری بدل خواهد کرد و ما نیز در شمال کشور میزبان ریزگرد ها خواهیم بود.

امام جمعه انبارالوم : بحث "حجاب اجباری" در راستای برنامه های دشمنان در تغییر الگوهای فرهنگی است

حجت الاسلام حاج محمد شیخی امام جمعه تشییع انبارالوم آق قلا در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در تمامی امور ، سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه (س) را تبریک گفته و ضمن بیان احادیث و روایاتی در وصف مقام و منزلت زن از دیدگاه اسلام ، و جایگاه رفیع حضرت فاطمه (س) ، گفت : دشمنان پیامبر اکرم (ص) ، بخاطر از دنیا رفتن فرزندان آن حضرت ، ایشان را اَبتر می نامیدند ؛ ولی خداوند حضرت فاطمه (س) را به پیامبر (ص) عنایت فرمود ، تا نسل پیامبر از طریق ایشان تداوم داشته باشد.

وی افزود : فاصله گرفتن از فرهنگ دینی ، و گرایش به فرهنگ غرب و دشمنان اسلام ، باعث شده که آسیبهای اجتماعی در حوزه بانوان افزایش یابد. چرا مسئولین نسبت به عواقب برنامه های مخرب و آسیب زا موضع انفعالی دارند؟

امام جمعه تشییع انبارالوم به مقام و منزلت مادر و جایگاه او بعنوان محور تربیت و آموزش فرزندان اشاره کرد و گفت : خداوند در قرآن ، درباره رعایت حقوق و حریم و احترام بانوان سفارش زیادی نموده است و بانوان متدین و مؤمنه را بعنوان الگوی مناسب برای بانوان مسلمان معرفی کرده است.

حجت الاسلام شیخی افزود : افرادی که در کشور بحث "حجاب اجباری" را مطرح می کنند و حتّی بعضی از مسئولین نیز با آنان همراهی می کنند ؛ تلاش دارند که الگوی نامناسبی را به زنان و دختران جامعهء ما معرفی کنند. این مسئولینی که از این ماجرای "حجاب اجباری" صحبت می کنند ؛ چرا بجای رسیدگی به مشکلات مردم و وضعیّت اقتصاد و معیشت مردم ، دنیال بیان مطالب و مواضعی هستند که با احکام دین اسلام مغایرت دارد؟!

امام جمعه تشییع انبارالوم خاطر نشان کرد : این کار در راستای برنامه های آمریکا و انگلیس و کشورهای است که دنبال تغییر فرهنگ و الگوهای فرهنگی در ایران هستند.

امام جمعه قرناوه علیاء: بزرگترین کرامات، نگهداری نفس و عدم تعلقات دنیوی است
حاج مطلب آخوند پهلوان زاده، امام جمعه قرناوه علیاء در خطبه های این هفته نماز به موضوع کرامت و انجام آن توسط مردم پرداخت.

آخوند پهلوان زاده گفت: کرامت یعنی کارهای خارق العاده ای که از انسانهای که جهت رضای خداوند ترک دنیا کردند صادر میشود، مختص اولیاء الهی است.

وی گفت: یکی از جمله کسانی که به این درجه رسیدند بایزید بسطام و ... می باشد.

امام جمعه قرناوه علیاء ادامه داد: در زمان پیامبر اکرم پیامبر(ص) صحابه های ایشان به گوش خود شنیدند که سنگ ها با پیامبر اکرم(ص) صحبت می کنند و به خداوند تسبیح می گویند.

آخوند پهلوان زاده افزود: کرامات در طول تاریخ توسط عارفان و انسانهای که در راه خداوند بودند، ثابت شده است.

این امام جمعه اهل سنت افزود: کرامت حقیقی از دیدگاه بایزید بسطام ترک هوا و هوس دنیا است و توصیه 1 ترک هوا و هوس دنیا جهت رضای خداوند یکی از عوامل رسیدن به کرامت است.

حاج آخوند پهلوان زاده گفت: نفس به کارهای بد فرمان میدهد و بزرگترین کرامات، نگهداری نفس و عدم تعلقات دنیوی است.

روستای قرناوه علیاء از توابع بخش گلیداغ در شهرستان مراوه تپه می باشد.
 
امام جمعه آزادشهر: اسلام تعالی ، ترقی و عزت زن را می خواهد
 
حجت الاسلام والمسلمین عین ا... شهابی امام جمعه و خطیب جمعه امروز آزادشهر بعد از دعوت نفس خود و مومنان به تقوای الهی و تبریک تولد حضرت فاطمه الزهرا (س) و روز مادر، اظهار کرد: انصافا خانواده فاطمی ، موفق ترین خانواده ها است. آن خانواده ای که خط و مشی زندگی خانواده حضرت فاطمه (س) را در پیش بگیرند بطور حتم زندگی خوبی خواهند داشت.

وی ادامه داد: نتیجه زندگی فاطمی، فرزندانی همچون امام حسن و امام حسین و بانویی همچون حضرت زینب و زندگی ای سراسر عشق و محبت خواهد شد.

خطیب جمعه آزادشهر خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) در همه کارها نیت پاک و اخلاص داشت. ظاهر و باطن حضرت زهرا (س) در ارتباط با همسرش یکسان بود و هر زندگی ای که این خاصیت در بین اعضای آن نباشد فاطمی نیست.

حجت الاسلام شهابی ادامه داد: زندگی فاطمی شاخص هایی دارد. در زندگی فاطمی توجه به روحیات همسر، پرهیز از تقاضاهای ناممکن، استقبال از پیشنهاد همسر، شازگاری با همسر، تواضع در بربر همسر، اظهارمحبت به همسر، حمایت و دفاع از همسر، زینت ظاهر و باطن برای همسر بودن، همکاری در منزل و .... جزء شاخصه های اصلی به حساب می آید.

امام جمعه آزادشهر افزود: در زندگی فاطمی از هر کاری که باعث تزلزل خانواده شود پرهیز می شود.

وی در ادامه گفت: حضرت زهرا مادری ناهمتا و زنی نمونه بود. حضرت فاطمه الزهرا (س) الگوی کامل زن مسلمان است. در مسائل عبادی، در مسائل فرهنگی، در مسائل سیاسی، در مسائل اقتصادی، در همه ی موقعیتهای زندگی، در تحکیم خانواده و ... بهترین الگویی برای زنان عالم است.

خطیب جمعه آزادشهر تصریح کرد: زنی با شاخصه های حضرت زهرا باید الگوی زنان باشد، نه زنان غربی که در شبکه های ماهواره ای به عنوان ابزار از آنها استفاده می کنند. شرافت و کرامت زنان را واقعا نابود کردند. در مسائل صنعتی ، در کارهای سخت، ارزانترین نیرو، نیروی زن بوده و بدترین استفاده را از آنها می کنند. این تساوی و عدالت است! اینها را دین ما قبول ندارد.

حجت الاسلام شهابی ادامه داد: اسلام تعالی ، ترقی و عزت زن را می خواهد. روش و رفتاری که غربی ها دارند کاملا مردود است. امروز اگر جایگاه و شرافت زن لکه دار شده است، بطور حتم بخاطر فرهنگ غلط غربی است.

وی اظهار کرد: متاسفانه عده ای می آیند در تولد حضرت زهرا (س) به بزن و بکوب و رقص و آوازه خوانی می پردازند و در شبکه های مجازی پخش کرده و به آن افتخار می کنند و بی حجابی را تبلیغ می کنند، مسئولین فرهنگی کجا هستند؟!.

امام جمعه آزادشهر افزود : ما باید در این روز نکته های آموزنده ای از زندگی حضرت زهرا را به بانوانمان یاد بدهیم و زندگی فاطمی را تبلیغ کنیم، نه تبلیغ فرهنگ غلط غربی که جز تزلزل ارزش و جایگاه زن نتیجه ای نداشته وندارد.

خطیب جمعه آزادشهر خاطرنشان کرد: این انقلاب ثمره خون شهیدان است. آخرین شهید ما ، شهید مدافع وطن شهید حدادیان که به تازگی در خیابان های تهران و در ملاء عام میله آهنی در چشمش فرو کردند و به بدترین شکل شهیدش کردند. بعد از این قصه بعد بیایم این کارها و این برنامه ها را اجرا کنیم!

حجت الاسلام شهابی بیان داشت: متاسفانه عده ای می آیند مطرح می کنند که حجاب اجباری نبوده و اختیاری بوده است. حجاب رکن دین است و نباید بگذاریم عده ای بیاییند رکن دینی ما را لکه دار کنند.

وی ادامه داد: امروز خانم ها باید به هوش باشند و به جوش بیایند و مشت محکم بر دهن این آدم ها بزنند. آنها که اهل قلم هستند بروند در رسانه ها فعالیت کنند و نگذارند تا پرده دری کنند و حجب و حیا را از بین ببرند.

امام جمعه آزادشهر تاکید کرد: کسانی که حرف از اختیاری بودن حجاب می زنند، دیندار نیستند، زیرا خانواده دیندار از مسئله حجاب دفاع می کند.

خطیب جمعه آزادشهر به هفته نیکو کاری اشاره کرد و گفت: انفاق در اسلام زیاد سفارش شده است و خداوند در قرآن می فرماید؛ در راه خدا انفاق کنید و اگر انفاق نکنید خودتان را به هلاکت انداختید ، پس احسان کن زیرا خدا انسانهای نیکو کار را دوست دارد.

حجت الاسلام شهابی افزود: در انفاق باید شرافت و کرامت فردی که به آن انفاق می شود، حفظ شود . سفارشات بسیاری در این خصوص شده است که منت گذاشتن انفاق را از بین می برد.

وی در پایان به آغاز ثبت نام حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه انسانهای نابغه می خواهد، چه در علم و چه در ایمان، پس فرزندانی که در درس و ایمان نابغه هستند را در حوزه ثبت نام کنید تا دین خدا را یاری کنند و به خدمت امام زمان (عج) درآیند.

امام جمعه شهر رامیان: عاملین جنگ سوریه و یمن کسانی اند که شعار مبارزه با تروریست می دهند

حجت الاسلام والمسلمین حسین طاهری امام جمعه شهر رامیان در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن تبریک روز ولادت حضرت فاطمه(س) و روز زن و مادر گفت: مادران مظهر خوبی های دنیا هستند و حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی کامل تمامی زنان است.

وی اظهار کرد: نماز اول وقت، نیکی به والدین و مظهر خوبی و پاک بودن از نشانه های انسانهای مومن است.

حجت الاسلام طاهری ضمن تبریک 15 اسفند روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، افزود: کاشت درخت در هر مکان مناسب ضروری است و باید در استفاده و حراست از جنگل ها کوشا باشیم چون سرمایه آینده ماست.

وی با اشاره به 22 اسفند روز تاسیس بنیاد شهید بیان کرد: به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) از مادران شهدا در گلستان و این شهرستان تجلیل شد و این اقدام قابل تقدیر است.

امام جمعه رامیان تصریح کرد: عاملین جنگ های سوریه و یمن کسانی هستند که شعار مبارزه با تروریست می دهند ولی خودشان سرکرده تروریستها هستند.

 

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.