1396-03-06 11:00
1773
0
39533
استاندار گلستان:

شتاب اقدام و عمل در برنامه‎های اقتصادمقاومتی مدنظر مدیران باشد / کارگروه تولید و اشتغال گذشته را جبران کنند/ افزایش قیمت بدون هماهنگی ممنوع است

استاندار گلستان گفت: بالغ بر 24 میلیون تومان به طور مستقیم به بازماندگان جان باختگان معدن استان پرداخت شد.

به گزارش گلستان ما ؛ حسن صادقلو صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گلستان ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: بالغ بر 24 میلیارد تومان به بازماندگان جان باختگان معدن پرداخت شد و بخشی در حال پرداخت است.
وی با اشاره به اینکه حکم مستمری برای بازماندگان معدن سریعا برقرار شد، تصریح کرد: دیه آماده است و زمانی که وارث بازماندگان معدن مشخص شود دیه 210 میلیون تومانی آنها پرداخت خواهد شد.

* 50 میلیون تومان حق مسکن برای حمایت از بازماندگان معدن در نظر گرفته شده است

استاندار گلستان افزود: 50 میلیون تومان حق مسکن برای این افراد در نظر گرفته شده است که شرایط برای مسکن مهر متفاوت است در راستای حمایت از بازماندگان معدن نوع رسیدگی به صورت ویژه بوده است.

صادقلو با اشاره به اینکه مساعدت‌های دیگری برای بازماندگان معدن در راه است، گفت: برای مجروحان هر کدام یک میلیون تومان تخصیص داده شده است و برخی در حال پرداخت است.

وی با اشاره به اینکه دانش بومی برای توسعه روستایی در نظر گرفته شود، گفت: کارگروه‌های تولید، اشتغال و روستا باید مباحث خود را شتابان پیگیری کنند تا گذشته جبران شود.

صادقلو در خصوص افزایش قیمت اقلام تصریح کرد: بدون هماهنگی نباید افزایش قیمت صورت بگیرد نسبت به این مسئله با حساسیت پیگیری خواهیم کرد.

* مردم گلستان مشارکت 79 درصدی در انتخابات 96 داشتند/ اگر مشکل احراز هویت نبود مشارکت بیش از 83 درصد افزایش داشت

استاندار گلستان از مشارکت حداکثری مردم در خلق حماسه سیاسی قدردانی کرد و ضمن تبریک تجدید دوره خدمتگزاری دولت حسن روحانی گفت: این ملت در صحنه و لحظه هوشمندی و فرهیختگی خود را با حضور در صحنه نشان داد، در شرایطی که دشمنان در حوهزهمسایگی به دنبال توطئه‎های سنگین علیه ملت و کشور ما بودند مشارکت حداکثری مردم برنامه‎ریزی دشمنان را خدشه‎دار کرد.

صادقلو با اشاره به اینکه میزان مشارکت ملت ایران در انتخابات 73 درصد بوده است این میزان مشارکت را در استان 79 درصد ذکر کرد و گفت: اگر مشکلات ناشی از احراز هویت نبود بیش از 83 درصد مشارکت مردم استان گلستان در انتخابات را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه سه ماه آینده آغاز کار دولت دوازدهم است، بیان کرد: عرصه خدمت مهمتر از مشغول شدن به حواشی است مردم توجه خود را به اصل خدمت معطوف کردند اگر به جوهره توجه و رای مردم دقت شود مردم به خدمت و خدمتگزاری رای دادند از این جهت راه و رسم آینده جز این نیست و باید مسیر خدمت را سرلوحه قرار دهیم.

* تلفیق دانش بومی، علم و فناوری منجر به درآمد پایدار در روستا می شود

استاندار گلستان شعار سال «اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال» را مسیر اساسی یاد کرد و افزود: ما باید در مسیر توسعه و اشتغال گام برداریم توجه دولت در این دوره به شهرها به طور خاص بود و توجه خاص‎تری نسبت به روستاها داشت این خیز خدمت مخصوصا در روستاها باید مورد توجه قرار بگیرد.

صادقلو با اشاره به ضعف کارگروه روستایی استان تصریح کرد: این کارگروه حتی یک جلسه برگزار نکرد که این مهم باید ترمیم شود بیش از 49 درصد جمعیت استان، روستایی است، طرح 14 روستای بدون بیکار باید مورد توجه قرار بگیرد سایر روستاها نیز باید مورد ملاحظه قرار بگیرند.

وی گفت: دولت 5 هزار روستا را نشانه گرفته است، که نسبت به تولید، اشتغال و سایر خدمات موردنیاز توجه کند ما باید در استان دانش بومی را برای دستیابی به توسعه روستایی داشته باشیم تا روستائیان بتوانند درآمد پایدار ایجاد کنند که مسیر آن از طریق دانش بومی، علم و فناوری روز شکل می‎گیرد.

*شتاب اقدام و عمل در برنامه‎های اقتصاد مقاومتی مدنظر مدیران باشد

استاندار گلستان ادامه داد: فرمانداران وقت زیادی در جلسات استان می‎گذرانند که باید برخی از این جلسات کم شود.

صادقلو گفت: در ظرفیت ملی در راستای اقتصاد مقاومتی نسبت به برنامه‎ها و پروژه‎ها باید حساسیت نشان داده شود، شتاب اقدام و عمل در برنامه‎های اقتصاد مقاومتی مدنظر باشد نگاه مجدد به عملکرد اقتصاد مقاومتی در استان داشته باشیم و نقاط ضعف و قوت احصاء شود.

وی بر لزوم پیگیری جذب بودجه در سطح ملی تاکید کرد و افزود: پروژه‎های امسال باید اهم و مهم شوند ما واقعا از تکثر پروژه‎ها واقعا آسیب می‎بینیم زمانبر شدن برخی پروژه‎ها تا حدود 20 سال در نظر مردم نشان از ناکارآمدی است.

* برای جلوگیری از آتش زدن مزارع گندم به کشاورزان مشوق بدهند

استاندار گلستان خطاب به مدیران استان خواستار مطالعه برنامه ششم و بودجه 1396 شد و گفت: بدون هماهنگی افزایش قیمت نباید صورت بگیرد نسبت به این مسائل با حساسیت پیگیری خواهیم کرد.

صادقلو با اشاره به فصل جمع‎آوری محصول گندم ابراز کرد: جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت نسبت به این مسئله حساسیت و تعامل داشته باشند جمع‎اوری در تراز منزلت‎بخشی تولیدکننده باشد.

وی گفت: آتش زدن مزارع یک مشکل است که اگر قانون منع برای آن در نظر گرفته شود و یا مشوق‎هایی برای کشاورزان پیش‎بینی شود شاهد آتش زدن مزارع نخواهیم بود./فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.