1393-12-21 03:58
3528
0
11733
هشدار های دادستان و فرمانده انتظامی استان در خصوص چهارشنبه سوری؛

حقی: برای تامین امنیت مردم در چهارشنبه سوری با کسی تعارف نداریم / میرفیضی: 90 درصد حوادث چهارشنبه آخر سال در شهرها اتفاق می افتد

فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: با افراد هنجارشکن و افرادی که از مواد محترقه غیرمجاز استفاده می کنند برخورد قاطع می شود.

به گزارش گلستان ما؛ سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به انحرافات به وجود آمده در مراسم چهارشنبه سوری ، اظهار کرد: مراسم چهارشنبه آخر سال در گذشته یک مراسم برای استقبال از بهار و سال جدید بود ولی در دهه های اخیر تغییراتی در برگزاری این مراسم به وجود آمده است که آسیب هایی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه وظیفه ذاتی نیروی انتظامی برقراری نظم در جامعه است ، گفت: با افراد هنجارشکن و افرادی که از مواد محترقه غیرمجاز استفاده می کنند برخورد می شود.

با هنجار شکنان برخورد قاطع می شود

وی ادامه داد: اولین اقدام پلیس برای مقابله با حوادث چهارشنبه آخر سال اطلاع رسانی به اقشار مختلف جامعه است تا بتواند با هنجارشکنان درست برخورد شود.

فرمانده نیروی انتظامی گلستان با اشاره به اینکه نیروی انتطامی نگاهی اجتماعی به چهارشنبه آخر سال دارد ، تصریح کرد: یکی از پیشنهادهایی که نیروی انتظامی برای مقابله با فرصت طلبان و کاهش آسیب اجرا می کند و ارائه داده طرح کوچه محوری است .

وی مهمترین فایده اجرای طرح کوچه محوری را نظارت والدین براقدامات فرزندان و کاهش آسیب های چهارشنبه آخر سال دانست و افزود: والدین می تواند در جهت کاهش حوادث چهارشنبه سوری نقش موثری را داشته باشند.

والدین در جهت مدیریت هیجان فرزندان گام بردارند

میرفیضی در ادامه تاکید کرد: والدین همانطور که مایحتاج فرزندان خود را تامین می کنند باید در جهت مدیریت هیجان و تفریح فرزندان نیز گام بردارند.

وی نقش آموزش و پرورش و معلمین را در ترویج روش های مثبت شادی بسیار مثبت ارزیابی نمود و خاطر نشان کرد: بعد از خانواده ها بیشترین تاثیر را آموزش و پرورش و معلمین بر دانش آموزان می گذارند و می توانند زمینه آموزش صحیح را فراهم نمایند.

فرمانده انتظامی استان گلستان نقش رسانه ها را در جهت ترویج ، آموزش و اطلاع رسانی در خصوص خطرهای استفاده از مواد محترقه غیرمجاز بسیار پررنگ دانست و اذعان داشت: با توجه به اقداماتی که در خصوص اطلاع رسانی و آموزش در سال های گذشته انجام شده است میزان حوادث اتفاق افتاده در استان رو به کاهش است که این نشان دهنده بالا رفتن میزان فرهنگ عمومی جامعه است.

کشف 300 هزار مورد مواد محترقه غیرمجاز و بازداشت 36 نفر در گلستان

وی با اشاره به استقبال مردم از طرح کوچه محور در شهرهای مختلف استان گفت: با اجرای این طرح به میزان زیادی از ایجاد مزاحمت ها کاسته خواهد شد.

میرفیضی در پایان از کشف 300 هزار مورد مواد محترقه غیرمجاز و بازداشت 36 نفر در این خصوص خبر داد و افزود: 90 درصد از حوادث چهارشنبه آخر سال در شهرها اتفاق می افتد و بیش از35 درصد آسیب ها به دست افراد و 27 درصد هم چشم افراد در این حوادث آسیب دیده است.

وی در پایان از مردم استان خواست تا از طریق تماس با تلفن 110 نیروی انتطامی را در برخورد با عاملان تولید و توزیع مواد محترقه غیرمجاز یاری نمایند.

حوادث چهارشنبه آخرسال در اکثر موارد جبران ناپذیر است

haghgi

حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حقی دادستان مرکز استان گلستان نیز با بیان اینکه حوادث چهارشنبه آخر سال در اکثر موارد جبران ناپذیر است، افزود: برای تامین امنیت مردم و شهروندان و حفظ این حریم با کسی تعارف نداریم .

وی ادامه داد: افرادی که در چهارشنبه آخر سال بازداشت شوند تا پایان تعطیلات در بازداشت خواهند ماند و بعد از اتمام تعطیلات به اتهامات شان رسیدگی می شود.

فرهنگ شادی درست باید از طریق خانواده به فرزندان آموزش داده شود

حجت الاسلام و المسلمین حقی با اشاره به اینکه هیچ کس با شادی و شاد بودن مخالف نیست ، تصریح کرد: فرهنگ شادی و شاد بودن باید از طریق خانواده به فرزندان آموزش داده شود ولی در برخی موارد در چهارشنبه آخر سال اتفاقاتی می افتد که نمی توان نام آن را شادی کردن گذاشت.

وی نقش پدر و مادرها را در تربیت و آموزش رفتار صحیح و خردمندانه به فرزندان بسیار مهم ارزیابی نمود و تصریح کرد: والدین باید وقت بیشتری را با فرزندان خود صرف کنند تا مشکلی برای آنها پیش نیاید .

دادستان مرکز استان در ادامه افزود: فرهنگ جامعه با توجه به اقداماتی که در گذشته انجام شده است تغییر کرده و مردم نسبت به حوادث احتمالی آگاه شده اند.

یک سهل انگاری کوچک خسارت جبران ناپذیری را به دیگران وارد می کند

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در برخورد با متخلفین باید قاطع عمل کرد ، گفت: متاسفانه عده قلیلی امنیت جامعه را به مخاطره می اندازند و با افرادی که نظم عمومی جامعه را بر هم بزنند به شدت برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین حقی در پایان عنوان کرد: جوانان و هم استانی های ما مراقب باشند که به خاطر تخلیه انرژی و یک سهل انگاری کوچک خسارت جبران ناپذیری را به خود و دیگران وارد نکنند .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.