1394-03-24 08:44
4567
1
15462
طنز وحید حاج سعیدی؛

باند حفاران مجاز!

چند روز قبل که به مدرسه رفتم عمو سیفی را دیدم که روزنامه ای در دست گرفته و در حال سر تکان دادن و تاسف خوردن است.وقتی علت را جویا شدم متوجه شدم ایشان از بی توجهی به آثار تاریخی کشور گله مند و دلواپس شده و معتقد است تخریب و حمله به آثار تاریخی توسط قاچاقچیان وطنی کم بود حالا اتباع سایر کشور ها هم در حال دست اندازی به میراث تاریخی ما هستند.

به گزارش گلستان ما ، تقریباً دو ماه دیگر که تعطیلات تابستان فرا می رسد، ما به همراه سایر معلمان مدرسه نفس راحتی می کشیم و به طور موقت از شر لاطائلات و اباطیل عمو سیفی(سرایدار مفخم مدرسه مان) خلاص می شویم.

من فکر می کنم اگر ایشان تیم مذاکره کننده هسته ای را همراهی می کرد، با دو دور مذاکره و چهار تا دراز و نشست نه ببخشید چهار تا نشست قال قضیه کنده می شد و توافقنامه جامع امضاء می شود! چرا که این بابا در همه امور کارشناس است و چنان صغری کبری می چیند که جان کری که سهل است، گنده تر از او هم باید جلویش لنگ بیاندازد.

چند روز قبل که به مدرسه رفتم عمو سیفی را دیدم که روزنامه ای در دست گرفته و در حال سر تکان دادن و تاسف خوردن است.

با خودم فکر کردم شاید از خواندن خبر حذف بنزین یارانه ای یا تزریق هورمون به مرغ ها متاثر شده یا افزایش چهار پنج برابری حق بیمه فرهنگیان و شاید هم آمار خیره کننده ثبت 18 طلاق در هر ساعت او را نگران کرده است.

وقتی علت را جویا شدم متوجه شدم ایشان از بی توجهی به آثار تاریخی کشور گله مند و دلواپس شده و معتقد است تخریب و حمله به آثار تاریخی توسط قاچاقچیان وطنی کم بود حالا اتباع سایر کشور ها هم در حال دست اندازی به میراث تاریخی ما هستند.

بعد خبر متلاشی شدن یک باند حفاران غیر مجاز آثار تاریخی از اتباع خارجی در شاهرود را به من نشان داد. هنوز خبر را به صورت کامل نخوانده بودم که عمو سیفی نطقش را آغاز کرد: « شاهرود بیش از هزار اثر تاریخی و بنای قدیمی دارد که تابحال 128 اثر شامل 58 بنا و 70 تپه و محوطه باستانی در فهرست آثار تاریخی کشور به ثبت رسیده است. معلوم است که با این قدمت تاریخی، افراد سود جو نقشه حفاری و دستبرد به این مکان ها را طراحی می کنند.

پیشنهاد من این است که دولت در شهر هایی که سابقه و قدمت تاریخی دارند، یک اکیپ متخصص و مجهز به دستگاه های پیشرفته تشکیل دهد تا این گروه به جای حفاران غیر مجاز، به صورت قانونی و علمی حفاری کنند و اشیاء کشف شده را به موزه ها تحویل دهند.

در ضمن به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی و بروز سایر مسائل متفرقه، در این اکیپ ها یک نفر باستان شناس، نماینده دادگستری، نماینده نیروی انتظامی و ... نیز حضور داشته باشند. » عمو سیفی در حال تشریح جزئیات طرح بود که مدیر مثل اجل معلق وارد دفتر شد و و داد زد: «سیف الله اگه یک بار دیگه سماور رو بدون آب روشن کنی، این دفتر نمره رو از پهنا تو حلقت می کنم.

بلند شو سماور رو آب کن!» عمو سیفی هم با فریاد مدیر مثل حفاران غیر مجاز دو تا پا داشت و دو پا هم از موسسات مالی غیر مجاز قرض گرفت و به سمت آبدارخانه دوید. در راه کلاس با خودم فکر می کردم راستی اگر چنین اکیپی تشکیل شود و متخصصان به صورت علمی و تخصصی در شهر های دارای قدمت تاریخی به جستجوی آثار تاریخی بپردازند، چه ایرادی دارد!

شاید چون این پیشنهاد از پائین به بالا است، نمود ندارد وگرنه از بالا به پائین که همه طرح ها سرشار از خلاقیت و نو آوری هستند و ساعت ها کار کارشناسی پشت سر آنها چرت زده است و اصلاً هم آزمون و خطایی در کار نیست!

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

گلستان بلاگ

سلامخدا قوتمطلب شما در سایت گلستان بلاگ منتشر شدhttp://golestanblog.ir/%D8%A8%D8%A7%D9%86%D8%AF-%D8%AD%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2/موفق باشیدیا علی

0
0
پاسخ
1394-03-25 08:27

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.