1398-05-26 16:34
720
0
65004
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

حذف ۴ صفر با تورم ۴۰ درصدی فعلی جایز نیست / این طرح درد مردم را مضاعف می‌کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از تدبیر دولت برای حذف ۴ صفر از پول ملی گفت: در این موقعیت که مردم از نظر معیشتی دچار مشکل هستند حذف ۴ صفر جایز نیست.

به گزارش گلستان ما، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با انتقاد از تدبیر دولت برای حذف 4 صفر از پول ملی اظهار داشت: اکنون و در این موقعیت این 4 صفر دردی را از مردم و کشور دوا نمی‌کند و حتی موجب اضافه شدن درد مردم هم می‌شود، چراکه تورمی را به همراه دارد و در حال حاضر که تورم نزدیک به 40 درصد است اضافه کردن تورمی دیگر ظلم بزرگی به مردم و کشور است.

وی ادامه داد: نکته دیگر هزینه سنگینی است که این کار به همراه دارد چرا که سکه‌ها و اسکناس‌ها باید تغییر کنند و در این موقعیت که مردم از نظر معیشتی دچار مشکل هستند حذف 4 صفر جایز نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با نظر مردم برای حذف 4 صفر عنوان کرد: این تدبیر برای مردم هم قابل قبول نیست و طبق نظرسنجی که از مردم شد بیش از 77 درصد مردم مخالف حذف 4 صفر هستند.

وی اقدام برای حذف 4 صفر را بدون ضروریت دانست و بیان کرد: دولت با دوفوریت این موضوع را تقدیم مجلس می‌کند اما موضوع این است که حذف 4 صفر هیچ فوریت و ضروریتی برای کشور ندارد.

موسوی لارگانی افزود: شاید در آینده ما به دنبال انجام این کار باشیم اما موقعیت و زمینه مناسب آن باید فراهم باشد که یکی از این زمینه‌ها کاهش تورم است. 

وی با اشاره به راهکار مناسب برای حل چالش‌های حال حاضر کشور تصریح کرد: یکی از مسائلی که به برطرف کردن چالش‌های اقتصادی کمک زیادی می‌کند عمل به فرمایش مقام معظم رهبری برای رونق تولید است و ما باید مردم را برای عمل به شعار سال گذشته و حمایت از کالای ایرانی ترقیب کنیم و مسئولان نیز خرید از کالای ایرانی را اولویت خود قرار دهند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر خرید کالای ایرانی اولویت دولت‌مردان ما باشد مردم هم با نگاه به مسئولان برای خرید و حمایت از کالای ایرانی گام برمی‌دارند و با رونق کالای ایرانی بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمن در حوزه اقتصاد برای ما اتاق جنگ تشکیل داده است، گفت: در 8 سالی که ما درگیر جنگ فیزیکی بودیم تمام ملت لباس رزم به تن کردند و الان هم مسئولان ما باید لباس رزم بپوشند چراکه ما درگیر جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم.

موسوی لارگانی افزود: اگر ما کمک کنیم که این بروکراسی‌های اداری و کم کاری، در این موقعیت که دشمن جنگی را علیه ما آغاز کرده است از ادارت ما دور شود و رونق تولید در کشور محقق شود مشکلات معیشتی مردم حل می‌شود و همچنین اشتغال رونق یافته و توان خرید مردم بالا می‌رود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.