1397-12-27 08:53
699
0
61970
فرمانده انتظامی گنبدکاووس مطرح کرد:

نداشتن شاکی خصوصی دلیل کاهش دستگیری مجرمین جرائم سایبری

فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت: جرایم سایبری در گنبدکاووس 55 درصد رشد داشته است و علی رغم رشد 12 درصدی کشف جرائم سایبری، 31 درصد دستگیری مجرمین این بخش کاهش داشته است که به دلیل نداشتن شاکی خصوصی است.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، سرهنگ محمدعلی علی فر در جمع خبرنگاران ، برداشت های غیرمجاز، سرقت داده ها و اخاذی به واسطۀ داده ها را از شایع ترین جرائم سایبری عنوان کرد و گفت: در برخی از این موارد مادران و پدران نیز قربانی می شوند و نیاز به ارتقاء آگاهی در این زمینه به ویژه در بین نوجوانان و جوانان است.

وی در ادامه گفت: امسال شاهد افزایش سرقت های خرد در شهرستان بودیم که بخشی به دلیل شرایط و مشکلات اقتصادی است و توانستیم در بخش کشف سرقت ها  8 درصد رشد و دستگیری سارقان 36 درصد رشد داشته باشیم.

فرمانده انتظامی گنبدکاووس همچنین از کاهش 7 درصدی وقوع سرقت های خشن در گنبد خبرداد و افزود: کشف مواد مخدر 46 درصد، دستگیری معتادین متجاهرو خرده فروشان 2درصد و کشف کالای قاچاق نیز52 درصد رشد داشته و از ابتدای امسال 150 کیلوگرم انواع مواد مخدر و کالای قاچاق به ارزش ریالی 23 میلیارد ریال در شهرستان گنبدکاووس کشف شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در شهرستان گنبد شاهد کاهش 8 درصدی تصادفات جرحی درون شهری هستیم که این به دلیل فرهنگ بالای شهروندان گنبدی است.

سرهنگ علی فر افزایش 7 درصدی تصادفات جرحی برون شهری را نیز ناشی از مشکلات جاده ای عنوان و تصریح کرد: یکی از جاده های برون شهری مسیر گنبد به سمت مناطق مرزی است که به دلیل کم عرض بودن شاهد حوادثی در این محور هستیم.

وی با اشاره به نصب و راه اندازی 29 دوربین در سطح شهرگنبد گفت: به وسیله این دوربین ها از ساعت 7 تا 22 در حال پایش تخلفات و مشکلات ترافیکی سطح شهر هستیم.

فرمانده انتظامی گنبدکاووس نقش رسانه ها را در افزایش سطح آگاهی مردم  موثر دانست و با عنوان اینکه تا کنون با همکاری خبرنگاران 300 خبر از نیروی انتظامی در رسانه ها درج شده است ، افزود:  نیروی انتظامی در قالب شورای معتمد پلیس در محلات و مساجد 32 جلسه با مردم برگزار کرده است و همچنین با برگزاری  215 جلسه آموزشی در مدارس و ادارات و نهادها و توزیع 6 هزار نسخه بروشور آموزشی در مسیر آموزش و آگاه سازی گام برداشته است.

سرهنگ علی فر در آستانۀ سال نو و چهارشنبه سوری بر اهمیت نظارت و مراقبت والدین از فرزندان تاکید کرد و گفت: امسال با کاهش کشف  انواع مواد محترقه روبرو بودیم که دلیل آن کشف و ضبط این مواد در مبادی ورودی کشور و جلوگیری از توزیع آن در شهرستان هاست.

وی اذعان کرد: در سال های اخیر شاهد کاهش حوادث در چهارشنبه سوری بوده ایم اما این مسئله از اهمیت ضرورت نظارت و مراقبت خانواده ها کم نمی کند.

فرمانده نیروی انتظامی گنبدکاووس با هر گونه حرکت که باعث خلل در امنیت و آرامش مردم شود برخورد قاطع می شود و طبق ماده 618 قانون مجازات اسلامی سه ماه تا یک سال حبس و 74همچنین ضربه شلاق مجازات این افراد است.

سرهنگ محمود علی فر در این نشست در پاسخ به خبرنگاران در رابطه با برخورد با سگ گردانی و عدم رعایت شئونات اسلامی در داخل خوردو نیز گفت: برخورد با این افزاد در سه مرحله؛ ابتدا در قالب تذکر پیامکی به مالک خودرو در مرحله دوم اخذ تعهد و در مراحل بعد با توقیف خودرو و معرفی متخلف به مرجع قضایی همراه خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.