1397-06-21 07:45
453
0
56882
گزارش؛

بلایی که خلا نظارت بر سر انتخابات شورا آورد/ از حضور اعضای شورای شهر در پارتی مختلط تا فساد اقتصادی و جنسی

چند ماهی است که اخبار و حواشی زیادی شوراهای شهر استان‌های مختلف کشور در صدر اخبار رسانه‌ها قرار می‌گیرد و به سوژه داغ رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی تبدیل می‌شود. اخباری که چندان امیدوارکننده نیست و خبر از تخلفات اخلاقی و اقتصادی در بین اعضای شورای شهر می‌دهد.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا؛ چند ماهی است که اخبار و حواشی زیادی شوراهای شهر استان‌های مختلف کشور در صدر اخبار رسانه‌ها قرار می‌گیرد و به سوژه داغ رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی تبدیل می‌شود. اخباری که چندان امیدوارکننده نیست و خبر از تخلفات اخلاقی و اقتصادی در بین اعضای شورای شهر می‌دهد.

از جمله این اخبار می‌توان به خبر دستگیری عضو شورای شهر در پارتی مختلط اشاره کرد؛ خبری که پای آن به سخنان رئیس دستگاه قضا هم باز شد و آیت الله آملی لاریجانی توضیحاتی در خصوص دستگیری این عضو شورای شهر ارائه کرد.

دستگیری عضو اصلاح‌طلب شورای شهر مشهد در پارتی مختلط

اواخر فروردین ماه سال جاری بود که رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی خبر از دستگیری یک عضو شورای شهر مشهد دادند.

اخبار حاکی از آن بود که این عضو شورای شهر در یک پارتی مختلط دستگیر شده است، اما مهرداد قربانی وکیل دادگستری و وکیل امیر شهلا عضو شورای شهر مشهد ماجرای بازداشت موکلش را اینگونه روایت می‌کند: امیر شهلا جمعه ۳۱ فروردین ساعت 11 صبح در تهران به دفتر من آمدند تا وکلاتشان را برعهده بگیرم. ایشان در خصوص بازداشت نخست خود توضیح دادند که برای کاری به دفتر یکی از دوستانشان که کارگزار بورس است رفته بودند تا برای ایشان سهام بخرند. طبق گفته های آقای شهلا، در آن دفتر دو نفر از خانم های همکار آن آقا بودند. آقای شهلا به محض ورود تصمیم به خروج از دفتر می‌گیرد که ناگهان در شکسته می شود و عده ای داخل شده و با چشم بند ایشان را خارج می کنند. پس از آن از آقای شهلا خواسته می شود که از حضور در شورای شهر مشهد انصراف دهد.

این در حالی است که آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در خصوص بازداشت این عضو شورای شهر مشهد می‌گوید:  این فرد که به همراه جمعی از زنان و مردان بدپوشش در یک پارتی شبانه در یکی از باغات اطراف مشهد حاضر شده بود دستگیر شده و در این محل انواع بطری‌ها و مشروبات الکلی کشف و ضبط شده و وی فعلاٌ با قرار ضمانت آزاد است، اما به معنای بی‌گناهی او نبوده و نیست و در جلسات دادگاه به تخلفات وی و دیگر کسانی در این پارتی شبانه حاضر بودند رسیدگی شده و طبق قانون با این متخلفان برخورد خواهد شد.

بازداشت 9عضو شورای شهر تهران

پس از این عضو شورای شهر مشهد، خبر دستگیری تعدادی از اعضای شوراهای شهر استان تهران هم در رسانه‌‌ها سر و صدای زیادی به پا کرد. اواخر مرداد ماه بود که استانداری تهران از بازداشت 9 نفر از اعضای شوراهای استان تهران به علت تبانی، سوءاستفاده از موقعیت شغلی و اعمال خارج از روابط قانونی خبر داد.

اخبار منتشر شده حاکی از آن بود که یکی از اعضای شورای شهر تهران هم در بین این 9 بازداشتی است که در ابتدا الهام فخاری عضو شورای شهر تهران این موضوع را تکذیب کرد و سپس استانداری تهران هم به تکذیب این موضوع پرداخت اما آنچه مشهود بود بازداشت 9 عضو شورای شهر استان تهران است.

فساد جنسی اعضای شورای شهر بابل

به گزارش دانا؛ هفته گذشته رسانه‌ها از بازداشت ‌5 عضو شورای شهر بابل به علت تخلفات اقتصادی خبر دادند. نخستین جلسه رسیدگی به موارد مطروحه اعضای شورا همان روز در یکی از شعب دادگاه کیفری استان مازندران برگزار شد. دو عنوان اتهامی برای این 5 عضو شورای شهر بابل وجود دارد.

حجت‌الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل «فساد جنسی» را به عنوان اتهام اعضای بازداشت شده شورای شهر بابل اعلام کرد و گفت: "این افراد در شورای شهر با همکاری برخی از افراد در بیرون، گردن کلفتی کردند، زنی را در این رابطه به فحشا کشاندند و دام پهن کردند، پول‌های کلانی برای حذف فیلم‌های غیراخلاقی خود رشوه دادند"

امام جمعه بابل افزود: "اعضای شورا به هم رحم نکردند.یکی ٣٧٠ میلیون، یکی ۴۵٠ میلیون تومان و یکی دیگر یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای محو فیلم هزینه داد."

روند تایید کاندیداهای شورای شهر

پس از انتشار این اخبار توجه بسیاری از اهالی رسانه و کاربران شبکه‌های اجتماعی به مسئله احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات شورای شهر جلب شده است، انتخابات شوراها انتخاباتی است که شورای نگهبان بر آن نظارتی ندارد و امر نظارت در این انتخابات بر عهده مجلس گذاشته شده است. عده‌ای عدم نظارت کافی و سیاسی‌کاری در بررسی کاندیداها را علت اصلی ورود چنین افرادی به شورای شهر می‌دانند معتقدند از آنجا که نمایندگان مجلس ممکن است در تایید یا رد صلاحیت کاندیداها مسائل سیاسی را هم در نظر بگیرند باید این روند توسط شورای نگهبان که از لحاظ سیاسی بی‌طرف محسوب می‌شود انجام شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.