1393-10-13 07:57
2311
0
8282

درخواست اوباما از ایران/ داعش غافلگیر شد + فیلم

«اوباما از ایران خواسته که از حزب الله لبنان حمایت نکند./ حمله غافلگیر کننده ارتش سوریه، صدمات سنگینی را به داعش تحمیل کرد./ ...».

به گزارش گلستان ما، در هفته ای که گذشت تحولات بسیاری را در منطقه و جهان شاهد بوده ایم که برخی از آنها بیشتر مورد توجه شبکه های خبری عربی و انگلیسی‌زبان قرار گرفته است؛ موضوعاتی چون "مصاحبه اوباما با ان پی آر"، "غافلگیر شدن داعش به دست ارتش سوریه" و ... :

1- اوباما: ایران از حزب الله لبنان حمایت نکند.

رادیو ملی امریکا (NPR): باراک اوباما از فعالیت و اقدامات خود در زمان ریاست جمهوری دفاع کرد و گفت: من شش سال را در سمت ریاست جمهوری گذارنده ام. در این دوران ما با سخت ترین بحران های اقتصادی از یک سو و آشوب های کم سابقه بین المللی از سوی دیگر درگیر بوده و دست و پنجه نرم کردیم. من در ابتدای سال جاری گفتم که 2014 سال موفقیت خواهد بود، البته در این سال فراز و نشیب های بسیاری داشتیم با این حال اکنون و در پایان سال 2014 می توانم نگاهی به گذاشته داشته و بگویم، ما امروز در موقعیت بسیار خوبی هستیم.

رئیس جمهور امریکا در این مصاحبه به مذاکرات هسته ای ایران نیز اشاره کرده و گفته است: در صورت موافقت ایران با توافق بلندمدت، این کشور می تواند به یک قدرت بسیار موفق منطقه ای تبدیل شود.

اوباما با درخواست از ایران برای قطع همکاری با حزب الله لبنان افزود: ایران نباید از گروه هایی مانند حزب الله لبنان که تهدید مستقیم برای اسرائیل محسوب می شوند حمایت کند. وی در مورد باز شدن سفارت امریکا در تهران نیز گفت که این موضوع، غیر ممکن نیست.

لینک دانلود فیلم (00:01:30)

2- ارتش سوریه، داعش را غافلگیر کرد.

شبکه العالم ایران (Alalam): ارتش سوريه در حمله ای غافلگیر کننده مواضع گروه تروريستي داعش نزديك فرودگاه نظامي ديرالزور را هدف قرار داد كه به گفته منابع نظامي، به كشته شدن ده ها تروریست که اكثر آنها  خارجي بودند، منجر شد. حملات و ضربات سنگين ارتش سوريه عليه مواضع گروه تروریستی داعش در اطراف فرودگاه ياد شده و خسارتها و تلفات زياد اين گروه باعث شد كه آنها از برخي مواضع خود در منطقه "ثرده" به سمت روستاهاي شرقي اطراف فرودگاه دیرالزورعقب نشيني كنند.


به گفته منابع نظامي، دستكم 20 تروریست داعش كه اكثر آنها اتباع خارجي بودند، نزديك "ساختمان سفيد" در جنوب فرودگاه نظامي ديرالزور و نزديك "گردان موشك ها" به هلاکت رسیدند. ارتش سوریه همچنين حمله عناصر داعش براي كنترل بر كوه "ثرده" مشرف بر فرودگاه ديرالزور را پس از درگيري هاي شديد بين دوطرف خثي كرد كه در جريان آن شماري از تروریست ها از جمله سه سعودي به هلاكت رسيدند. همزمان واحدهاي توپخانه ارتش سوریه مواضع تروریست ها در مناطق حويجه صكر، المريعيه و برخي روستاهاي شرق ديرالزور را هدف قرار داد.

موفقيت ارتش سوريه در كنترل چند نقطه راهبردي در اطراف فرودگاه دیرالزور در مناطق المريعيه و حويجه صكر، آنها را قادر ساخت تا محدوده كمربند امنيتي در اطراف اين فرودگاه را توسعه دهند و اين امر به معناي شكست نقشه هاي كنترل بر فرودگاه دیرالزور از سوي تروریست های داعش است. عناصر گروهک تروریستی داعش حدود یکماه است که درصدد تسخیر فرودگاه نظامی دیرالزور هستند و حتی یکبار اعلام کردند که این فرودگاه را به تصرف خود درآورده اند ولی کذب ادعای آنها با نشان دادن تصاویری از سوی تلویزیون دولتی سوریه اثبات شد.

لینک دانلود فیلم (00:02:19)

3- سانحه های هوایی 2104/ راز آب های آسیا چیست؟

بخش عربی شبکه سی ان ان امریکا (CNN): سقوط هواپیمای مالزی "کیو.زد 8501" که 162 کشته در پی داشت، دومین سانحه هوایی است که در کمتر از یک سال برای شرکت های هواپیمایی جنوب شرق آسیا اتفاق می افتد. کارشناسان تاکنون به دلایل چنین حوادث ناگوار در محدوده آب های آسیا پی نبرده اند. آنان وقوع چنین حوادثی در این منطقه را به اسباب عجیبی مستند می کنند که تاکنون کشف نشده است.

این سومین سانحه هوایی است که در سال 2014 اتفاق می افتد و علت این حوادث به اسباب نامعلوم و یا حداقل به دلایل مشخص شده طی گمانه زنی های کارشناسان مستند می شود. در سطح آب های جهان، وقوع چنین حوادثی در صد سال اخیر نسبت به آب های آسیا انگشت شمار است.

هواپیمای مالزی که 10 ماه پیش دچار سانحه شده بود، تاکنون از سرنوشت 239 سرنشین آن اطلاعی در دست نیست. اطلاعات ثبت شده رادارهای نظامی نشان می دهد که پرواز ام-اچ ۳۷۰ از مسیر عادی خود ناگهان منحرف می شود و به طرف غرب تغییر مسیر می دهد.

در این موقع پس از فرستادن آخرین اطلاعات پرواز، دستگاه‌های ارتباط با برج کنترل ترافیک هوایی خاموش شده بود. هواپیمای کشور جزائر هم  با بیش از صد 100  کشته  دچار سانحه هوایی شد که کارشناسان بدی آب و هوا را یکی ازعوامل خروج از رادار و سقوط این هواپیما می دانند.

لینک دانلود فیلم (00:02:14)

4- ادامه ناآرامی ها در سرزمین های اشغالی و اقدام ناجوانمردانه صهیونیست ها.

شبکه خبری راشاتودی (RT): یک کودک فلسطینی به نام "محمد جمال عبید"، از فاصله نزدیک و از ناحیه صورت مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به شدت مجروح شده است.

بر اساس این گزارش، این کودک پنج ساله فلسطین در حین پیاده شدن از سرویس مدرسه در شرق بیت المقدس هدف گلوله پلاستیکی نظامیان صهیونیست قرار گرفته و از ناحیه چشم راست آسیب دیده است.

پدر این کودک می گوید: این یک اشتباه نبوده است؛ این عمدی بوده است. سربازان می بینند که چه کاری انجام می دهند، آن ها کودک را جلوی خود می بینند. تو نمی توانی بگویی که این موضوع از روی عمد نبوده است. این فقط یک پسر بچه پنج ساله است.

لینک دانلود فیلم (00:00:45)

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.