1393-05-30 03:35
1396
0
1386
بیانیه اوباما در پی بریدن سر خبرنگار آمریکایی توسط داعش ؛

اوباما:داعش به هیچ دین و عقیده ای ارتباط ندارد/ گروه هایی مانند داعش در قرن 21 هیچ جایگاهی ندارند

رئیس جمهوری آمریکا درباره بریده کشته شدن "جیمز فولی" خبرنگار آمریکایی به دست داعش بیانیه صادر کرد.

به گزارش گلستان ما ، باراک اوباما گفت:امروز قتل بیرحمانه جیمز فولی بدست گروه تروریستی داعش موجب انزجار سراسر جهان شد.

وی خبرنگار بود و از جاهای دشوار و خطرناک گزارش می داد.وی نزدیک به دو سال پیش در سوریه ربوده شد و به صورت شجاعانه در زمان درگیری در آنجا گزارش می داد.

وی گفت : جیمز با اقدام خشونت باری که وجدان سراسر جهان را تکان داد،از ما گرفته شد.وی چهل سال سن داشت و یکی از چهار فرزند خانواده بود.مادر و پدر وی به صورت خستگی ناپذیر برای آزادی وی تلاش کردند.من امروز با خانواده فولی صحبت کردم و به آنها گفتم ما به خاطر از دست رفتن وی دلشکسته شدیم.

وی گفت:داعش به شهرها و روستاها یورش می برد و افراد بیگناه و بی سلاح را می کشد و ناجوانمردانه دست به خشونت می زند.آنها زنان و کودکان را می ربایند و آنها را شکنجه می کنند وبه آنها تجاوز می کنند.

رئیس جمهور امریکا گفت:آنها هزاران مسلمان اعم از شیعه و سنی را می کشند و مسیحیان واقلیت های مذهبی را هدف قرار می دهندوآنها را از خانه های خود می رانند و هرزمان بتوانند آنها را می کشند و تنها علت اینن کشتار به خاطر مذهب متفاوت است. آنها از جاه طلبی خود برای نسل کشی مردم صحبت می کنند. داعش به زبان هیچ مذهبی حرف نمی زند.قربانیان آنها بیشتر مسلمانان هستند.هیچ دینی به مردم کشتار افراد بیگناه را نمی آموزد. خدا به کارهایی که آنها دیروز وهر روز انجام می دهند،فرمان نمی دهد. داعش صاحب هیچ عقیده ای نیست تا به ارزشهای انسانی احترام گذارد.عقیده آنها پوچ است. آنها ممکن است ادعا کنند با آمریکا و غرب در جنگ هستند اما حقیقت این است آنها همسایگان خود را به خاطر دیدگاه پوچ خود ترور می کنندو این برخلاف رفتار متمدنانه است.

وی گفت:چنین افرادی خود به خود شکست می خورند زیرا آینده از آن کسانی است که می سازند نه از آن کسانی که ویران می کنند.جهان با افرادی مانند جیمز فولی به خود می آیدواین موجب انزجار اکثریت بشریت علیه کسانی می شود که آنها را می کشند.

باراک اوباما گفت:آمریکا به آنچه که باید برای محافظت از مردم خود انجام دهد،ادامه می دهدو ما هوشیار و خستگی ناپذیر خواهیم بود.زمانی که افرادی به آمریکایی ها در هرجایی آسیب می رسانند،ما آنچه را که لازم باشد برای اجرای عدالت انجام می دهیم. ما درکنار دیگران علیه داعش اقدام خواهیم کرد.مردم عراق که با حمایت ما در حال مبارزه با داعش هستند باید در کنار هم گرد آیند تا این تروریست ها را از جوامع خود خارج کنند. مردم سوریه براساس آنچه که جیمز فولی گفت،شایسته زندگی در سایه مستبد یا تروریست نیستند.آنها در تلاش خود برای آینده توام با کرامت از حمایت ما برخوردارند.

وی گفت:دولت ها و مردم در خاورمیانه باید برای خارج کردن این سرطان (غده سرطانی)تلاش مشترک کنندتا گسترش نیابد. باید این نوع عقیده پوچ به صورت شفاف رد شود.آنچه که همه ما می توانیم بر آن توافق داشته باشیم این است که گروهی مثل داعش در قرن بیست و یکم جایی ندارد. دوستان و متحدان در سراسر جهان که ارزش ها و منافع امنیتی مشترک دارند باید علیه آنچه که دیروز شاهد آن بودیم،برخیزند.ما به مقابله با این تروریسم نفرت انگیز ادامه خواهیم داد و آن را با احساس امید و مدنیت جایگزین می کنیم.این چیزی است که جیمز فولی به خاطر آن ایستادگی کرد.مردی که زندگی خود را شجاعانه وقف بیان روایت های همنوعان خود کرد و برای خانواده و دوستان دوست داشتنی بود.امروز مردم امریکا برای کسانی که جیمز را دوست داشتند،دعا می کنند.همه ما فقدان وی را حس می کنیم وغمزده هستیم.

وی گفت:مردم همچنین برای دیگر آمریکایی هایی که از خانواده های خود جدا شدند،دعا می کنند و ما همه تلاش خود را برای محافظت مردم و ارزش های خود بکار می بندیم. / باشگاه خبرنگاران

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.