1398-06-01 11:28
569
0
65086
ائمه جمعه استان گلستان:

کار جهادی نیاز به نیروی جوان دارد/ با وجود تحریم، مشکل اصلی کشور در مدیریت است/تقویت کالاهای داخلی، نجات اقتصاد کشور

کار جهادی نیاز به نیروی جوان دارد. جوانان نباید دنبال کار بگردند بلکه این مسئولین هستند که باید به دنبال جوانان بیایند. حیف است این فکرهای عالی، انرژی‌ها، خلاقیتها و انگیزه‌ها هدر برود.

 به گزارش گلستان ما؛ حجت الاسلام والمسلمین عین ا... شهابی، امام جمعه آزادشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، ضمن دعوت خویش و مومنان به تقوای الهی، اظهار کرد: امروز سالروز شهادت سید اسدا... لاجوردی یکی از ۱۷۰۰۰ شهیدی است که به وسیله منافقین، این مزدوران استکبار به شهادت رسیده اند، می باشد. بطور حتما یاد و نام لاجوردیها همیشه در تاریخ انقلاب می درخشد و زحماتشان فراموش نمی شود.

وی در ادامه بیان کرد: امروز روز بزرگداشت شیخ الرئیس ابوعلی سینا و نامگذاری شده بنام روز پزشک است. از افتاخارات انقلاب اسلامی ایران است که امروزه از کشورهای مختلف، حتی از اروپا برای درمان به ایران می آیند. تا پیش از انقلاب پزشکان هندی و بنگلادشی در کشور ما بسیار بودند و تعداد پزشکان ایرانی نزدیک به صفر بود.

حجت الاسلام شهابی تصریح کرد: علم پزشکی و تخصص پزشکان ما، امروزه جزء رتبه های برتر دنیا می باشد و این به برکت انقلاب اسلامی و جوانان انقلابی ایران اسلامی می باشد. از زحمات تمام پزشکان و خدمتگذاران در غرصه پزشکی تشکر می کنیم.

امام جمعه آزادشهر سپس به آغاز هفته دولت اشاره و اعلام کرد: فردا آغاز هفته دولت می باشد، این هفته و یاد و خاطره همه‌ی شهیدان دولت و تلاش خدمتگذاران عرصه های مختلف اجرایی را گرامی می داریم.

خطیب جمعه آزادشهر گفت: رهبر انقلاب ویژگیهایی را برای دولت تراز انقلاب در گام دوم انقلاب بیان نمودند و در ارزیابی دستاوردهای گذشته فرمودند؛ بدانید که اگر بی توجهی به شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در برهه‌ای از ۴۰ ساله انقلاب اسلامی نمی بود، که متاسفانه بود و خسارت هم به بار آورد، بی شک دستاوردهای انقلاب از این که هست بسیار بیشتر و کشور در مسیر رسیدن به آرمانهای بزرگ جلوتر بود و بسیاری از مشکلات کنونی وجود نداشت.

وی افزود: با وجود شرایط تحریم اقتصادی، مشکل اصلی در اداره کشور و مشکلات معیشتی مردم، مدیریتی است. بنابراین باید خالصانه و جهادی مثل اول انقلاب کار کرد. البته در بین عزیزان اینچنین افرادی داریم، اما انتظار رهبری و مردم این است که کل مجموعه انقلابی و جهادی عمل کنند.

حجت الاسلام شهابی خاطرنشان کرد: اگر کارها جهادی و انقلابی انجام نشود، ما نمی توانیم به اهداف و آرمانهایمان برسیم. هر کجا مسئولین از آرمانهای انقلاب عقب نشینی کردند، کشور دچار مشکل شده است. البته در طول ۴۰ سال انقلاب همه دولتها به سهم خود برای نظام و مردم تلاش کرده اند، منتهی بروز و ظهور یکی بیشتر و یکی کمتر بوده است.

امام جمعه آزادشهراظهار کرد: کار جهادی نیاز به نیروی جوان دارد. جوانان نباید دنبال کار بگردند بلکه این مسئولین هستند که باید به دنبال جوانان بیایند. حیف است این فکرهای عالی، انرژی‌ها، خلاقیتها و انگیزه‌ها هدر برود.

خطیب جمعه آزادشهر گفت: یکی از آسیبهای مهم کشور بیکاری جوانان است. از نیروی جوانان، باید به بهترین صورت استفاده شود. ما مسن‌تر‌ها نمی توانیم مانند جوانها پرتلاش و جهادی عمل کنیم. اگر جوانان به میدان نیایند، گام دوم انقلاب آنگونه که حضرت آقا می خواهند پیش نمی رود. چشمهای ما برای تحقق گام دوم انقلاب به حرکت صادقانه و جهادی جوانان دوخته شده است.

 وی در پایان بیان کرد: از همه کسانیکه در بازسازی واقعه غدیر در زائر سرای امام هستم آزادشهر مشارکت داشتند کمال تشکر و قدردانی را دارم. واقعا مراسم آزادشهر در کشور بی نظیر بود با این موکبهایی که هیئتهای مذهبی در عید غدیر برپا کرده بودند و بازسازی‌ای که بسیجیان انجام دادند. بطور حتم این مراسم و پیام‌هایش از اذهان نوجوانان و جوانان ما بیرون نمی رود.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی امام جمعه مرکز استان گلستان هم در خطبه های این هفته نمازجمعه در گرگان اظهارکرد:  در دیدار اخیراعضای هیئت دولت  با رهبر معظم انقلاب، بحث اقتصاد و فرهنگ محوری ترین مباحث معظم الله بود که باید برای اجرای منویات ایشان حداکثر تلاش از سوی مدیران اجرایی کشور انجام شود.

وی افزود:  تقویت کالاهای داخلی و ضرورت استفاده از محصولات ساخت ایران یکی از راهکارهای تقویت اقتصاد کشور است که باید با تکیه بر توان داخلی محصولات مطلوب و شایسته ملت ایران تولید کرد، تا با این کار علاوه بر رفع مشکلات حوزه تولید و اشتغال را هم کاهش دهیم.

نورمفیدی تصریح کرد: ایجاد شکاف بین مردم و دولت بسیار خطرناک است و باید با تعامل بین قوای سه‌گانه و تقویت همکاری بین قوای مختلف مشکلات مردم حل شود و باید مسئولان با دلسوزی و دست در دست هم پیشرفت جامعه را رقم بزنند.

وی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی به صورت شبانه‌روزی و با استفاده از ایادی خود در منطقه درصدد این است که بین مردم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شکاف ایجاد کند وبر روی مشکلات و تنگناهای معیشتی مردم تکیه و متمرکز شده است.

امام جمعه گرگان اذعان کرد: مشکلات و سختی‌های اقتصادی مردم در حوزه اقتصاد قابل کتمان نیست اما نباید اجازه داد تا این مسائل سبب سوء استفاده دشمنان شود.

نومفیدی با گرامیداشت سالروز ولادت بوعلی سینا، یادآورشد: پزشکی شغل شریف و بسیار حساسی است و خوشبختانه اغلب جمعیت پزشکان ایران اخلاق محور و درست کار هستند اما عده ای قلیل پزشکی را به عنوان دکان کسب و کار در نظر گرفتند که ما به آنها توصیه می‌کنیم این رویه را اصلاح کنند، به طور یفین  مردم هم در ارزیابی‌های خود از جامعه پزشکان منصف باشند و خطای چند نفر را به کل جامعه تعمیم ندهند.

نماینده ولی فقیه در گلستان به الگو قرار گرفتن شخصت ها و دانشمندان ایرانی تاکید کرد و گفت: باید شخصیت های ارزشمندی همچون ابوعلی سینا، زکریای رازی و دیگر دانشمندان قدیم کشورسرمشق جوانان ایران قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.