1398-03-31 14:07
2166
0
64003
در چهارمین دوره المپیاد ورزشی؛

رقابت 5000 ورزشکار جوان و نوجوان گلستانی آغاز شد

چهارمین دوره المپیاد ورزشی جوانان و نوجوانان استان گلستان با شرکت ۵ هزار ورزشکار در 16 رشته ورزشی آغاز شد.

به گزارش گلستان ما؛  هادی حق شناس در آئین افتاحیه چهارمین المپیاد ورزشی استان گلستان در سالن امام خمینی(ره) گرگان، اظهار کرد: تمام کشورهای توسعه یافته به مسئله ورزش توجه دارند و با توجه به اینکه قریب به 100 هزار نفر بطور جدی در گلستان به ورزش می پردازند، این المپیاد ورزشی نوید دهنده آن است که در آینده درخشش ورزشکاران استان بیشتر خواهد شد.

وی افزود: این المپیاد ظرفیتی برای کشف استعدادهای ورزشی استان گلستان است و تردید ندارم که آینده نزدیک از بین این ورزشکاران چهره هایی به ورزش قهرمانی کشور تقدیم می شوند.

استاندار گلستان یادآور شد: تلاش داریم امکانات ورزشی را برای نوجوانان استان که نسل آینده ورزش قهرمانی کشور هستند را فراهم آوریم.

استاندار گلستان ضمن تقدیر از ابتکار اداره کل ورزش و جوانان استان اظهار کرد: امروز در تمام دنیا به توسعه ورزش تاکید شده و شعار عقل سالم در بدن سالم نشانگر این توجه است و کشورهای ورزشکار بنیه قوی تری در اداره جامعه دارند.

 حق شناس توجه به ورزش در کشورهای توسعه یافته را همچون توجه به بهداشت و غذا جزء الزامات و ضروریات دانست و گفت: در واقع ورزش یک رکن اساسی در موضوعات فرهنگی و اجتماعی است و به همین دلیل در استان گلستان تلاش داریم نسبت به گسترش ورزش اقدام نماییم.

وی خاطر نشان کرد: اگرچه سرانه ورزشی استان گلستان نصف سرانه کشوری است ، به نوعی که در کل کشور بیش از یک متر است و در گلستان 57 سانتی متر است اما تلاش می کنیم پروژه های نیمه تمام را هرچه سریعتر تمام کنیم تا هرچه زودتر عقب ماندگی های گذشته جبران شود.

وی ابراز امیدواری کرد روزی را شاهد باشیم که گلستانی ها در این 16 رشته ورزشی سرامد کل کشور باشند.

بهمن طیبی مدیرکل ورزش و جوانان استان در ادامه اظهارد کرد: چهارمین دوره المپیاد ورزشی جوانان و نوجوانان استان گلستان با حضور 5 هزار ورزشکار گلستانی در 16 رشته ورزشی به مدت حدود یک‌ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: در این المپیاد 5 هزار ورزشکار از 14 شهرستان استان تا 20 تیر در رشته‌های مختلف رقابت می‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان تصریح کرد: استان گلستان در برپایی المپیادهای ورزشی در کشور پیشگام است. امیدواریم در آینده ورزشکاران گلستانی از دل المپیاد ورزشی استان به تیم‌های ملی معرفی شوند.

طیبی با اشاره به اجرای المپیاد ملی از سال گذشته در کشور، گفت: نخستین المپیاد کشوری هم از سال گذشته آغاز شده و قهرمانان المپیاد استانی به المپیاد کشوری اعزام می‌شوند.

گفتنی است؛ در سومین دوره المپیاد ورزشی گلستان گرگان با 40 مدال طلا، 29نقره و 27مدال برنز مقام نخست را کسب کرد و شهرستان های گنبدکاووس و بندرترکمن حائز رتبه های دوم و سوم شدند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.