1395-04-06 09:44
636
0
34162
مادر دو فرزند یتیم

باور نمی کردم روزی صاحب خانه شوم / کمیته امداد لطف بزرگی در حق فرزندانم کرد

مادر دو فرزند یتیم شهرستان آزادشهر که با کمک های کمیته امداد امروز صاحب خانه شده است می گوید باور نمی کردم با وضعیتی که داشتم روزی صاحب خانه شوم.

به گزارش گلستان ما ؛ طرح مفتاح الجنه با حضور مدیرکل کمیته امداد گلستان و دیگر مسئولان این نهاد و همچنین اعضای شورای شهر ،شهرستان آزادشهر به منظور دلجویی و رسیدگی به مشکلات نیازمندان این شهرستان برگزار شد.

با اجرای این طرح از چهار خانواده بیمار صعب العلاج، ایتام  و نیازمندان زیر پوشش این نهاد دیدار و برای رفع مشکلات آنها مساعدت های لازم انجام شد.

در شروع طرح مفتاح الجنه، بهنگین شهر رفتیم جایی که در آن خانه های مسکن مهر وجود داشت و با کمک های کمیته امداد 22 واحد از این مسکن ها برای مددجویان کمیته امداد آزادشهر خریداری شده و حالا تعدادی از این خانواده ها در این مکان زندگی می کند.

نخست به دیدار خانواده اعتمادی رفتیم مردی که با داشتن سه زن و 16 فرزند اکنون دچار بیماری شده و دیگر توان کار کردن ندارد، این مرد تا چندی پیش مستاجر بود اما امروز با کمک کمیته امداد توانسته صاحب یکی از این واحدها شود و با فرزندانش در این مکان زندگی کند.

او می گوید در هفته 4 بار دیالیز می کنم و اموراتم به سختی می گذرد، الان هم از ناحیه چشم دچار مشکل شده ام که امیدوارم با بهبود وضعیت بتوانم دوباره کار کنم و مخارج زندگیم را تامین کنم.

این مرد امورات زندگی خود را با کمک های کمیته امداد و یارانه سپری می کند ، چند تن از فرزندان او هم ازدواج کردند و در شهر دیگری زندگی می کنند.

مدیرکل کمیته امداد گلستان پیشنهاد می کند تا با آموختن حرفه به زنان و فرزندان این مرد زمینه اشتغال افراد خانواده فراهم شود تا آنها بتوانند امورات زندگی شان را سپری کنند.

در طبقه بالای این ساختمان مددجوی دیگری سکونت داده شده است، خانم کبدانی از سال 1392 با فوت همسرش زیرپوشش کمیته امداد قرار می گیرد و با کمک های این نهاد توانست تا حدودی بر مشکلات خود و دو فرزندش فائق آید.

او بزرگترین مشکل خود را نداشتن مسکن می داند و اضافه می کند، در سال گذشته که برای بازدید به خانه استیجاری ما آمده بودید باور نمی کردم یک روز شرایطی فراهم شود که از مستاجری بیرون آمده و بتوانم برای خود و فرزندانم سرپناه داشته باشم.

این خانم در حال حاضر با گرفتن تسهیلات اشتغال از کمیته امداد، با کار خیاطی چرخ زندگی خود را می چرخاند و قرار گرفتن در این شرایط نسبتا خوب را مرهون کمک های این نهاد مقدس می داند.

مقصد بعدی در طرح مفتاح الجنه بازدید از خانواده خانم سهل آبادی است، او نیز با دو دختر زیرپوشش این نهاد و پسری که کمیته امداد آن را از خدمت معاف کرده زندگی می کند، این خانم 15 سال پیش همسر خود را به دلیل بیماری از دست داده و با گرفتن تسهیلات 10 میلیون تومانی از

کمیته امداد توانست برای خود شغلی ایجاد کند و از عهده مخارج زندگی خود برآید.

او حالا دغدغه فرزندانش را دارد که بزرگ شده اند و باید برای آینده آنان اندیشه ای شود، بیکاری پسرش برای او بسیار سخت است، پسری که بعد از فوت پدر درس را رها کرده و در کنار مادر برای تامین مخارج خانواده اش کمک کرده است.

مدیرکل کمیته امداد گلستان پیشنهاد می دهد تا با ارائه آموزش های اشتغال و بعد از آن پرداخت تسهیلات زمینه اشتغال فرزندان این خانواده را فراهم سازد.

مادر خانواده دعاگوست، او که در مسیر سخت زندگی بودن پشتوانه بوده است، امروز تمام امیدش فرزندانی است که با هزاران خون دل خوردن بزرگشان کرده است.

خانواده های که تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند هر کدام قصه پر غصه ای دارند، بعد از اینجا راهی خانه یکی دیگر از مددجویان این نهاد می شویم، این خانواده نیز مشکلات خاص خودش را دارند ، فرزندان این خانواده پدرشان را از دست داده، مادری مریض دارند و در کنار همه این مشکلات برادری دارند که دچار بیماری کم توانی ذهنی است.

مدیرکل کمیته امداد در خصوص مشکلات خانواده های نیازمند می گوید: وقتی با این خانواده ها مواجه می شویم هر کدام داستانی دارند که شاید حل مسائل آنها را کمی پیچیده می کند.

ابراهیم باغبانی اضافه می کند: کمیته امداد به تنهایی قادر به رفع مشکلا خانواده های نیازمند نیست و در این مسیر همکاری همه مسئولان و خیران را می طلبد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با قرار گرفتن در شب های پر خیر و برکت لیالی قدر، شاهد استقبال بیشتر خیران از طرح های این نهاد باشیم تا با کمک حامیان بتوانیم بخشی از مشکلات خانواده ایتام و نیازمند را مرتفع سازیم.

گزارش هنگامه خاندوزی

photo 2016 06 26 14 07 26

photo 2016 06 26 14 07 36

photo 2016 06 26 14 07 30

photo 2016 06 26 14 07 06

photo 2016 06 26 14 07 10

photo 2016 06 26 14 07 14

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.