1393-12-26 20:55
1864
1
12066
فقط 4 مورد حادثه در گلستان رخ داد؛

کم حادثه ترین چهارشنبه سوری تاریخ در استان گلستان / توصیه های مراجع قضایی و انتظامی و کارکرد رسانه ها موثر افتاد

بجز چند مورد گزارش محدود بنظر می رسد استان گلستان یکی از کم سابقه ترین سالهای خود در خصوص اتفاقات شب چهارشنبه سوری را شاهد بود.

به گزارش گلستان ما ؛ چهارشنبه آخر سال در گلستان با کم ترین حادثه سپری شد در حالی که در روزهای گذشته متولیان امر نسبت به حوادث قابل پیش بینی در این روز هشدارهای لازم را داده بودند .

طبق بررسی های به عمل آمده و رصد اخبار از نقاط مختلف استان شدیدترین حادثه در گنبد کاووس رخ داد که طی آن یک نوجوان بنام ( ر –  ت ) دچار سانحه شدید شد و بر اثر آتش سوزی شدید ناشی از ترکیدگی لوازم آتش زا چشم چپ وی تخلیه شد و چشم راست و بخش هایی از صورت وی نیز دچار سوختگی شدید شده و در حال حاضر نامبرده بستری است.

همچنین در گرگان مرکز استان نیز دو مورد سوختگی ناشی از چهارشنبه سوری گزارش شد که یک مورد نوجوان 9 ساله در کریم اباد بود که بر اثر پریدن از روی آتش دچار سوختگی شد و یک نوجوان 13 ساله در گرگان نیز بر اثر ترکیدن ترقه در دستش به شدت مصدوم شد که بعد از انتقال به بیمارستان بصورت سرپایی مداوا شدند .

همچنین یک مغازه در خان ببین بر اثر آتش سوزی ناشی از چهارشنبه سوری دچار حریق شد .

البته شاید در گوشه و کنار استان حوادث دیگری رخ داده باشد که هنوز اخبار آن به دست ما نرسیده اما آنچه از سر جمع این رویدادها می شود نتیجه گرفت اینست که هشدارهای نیروی انتظامی و دادستانی و بیان نکات اموزشی از طریق رسانه ها و صدا و سیما موثر افتاد و مردم نیز با درک عمق فاجعه هایی که در این شب معمولا اتفاق می افتد از ورود به این مراسم خودداری کردند .

البته خبرنگار گلستان ما از ساعت 19 الی 21 در خیابان های اصلی گرگان مشغول دریافت اطلاعات و اخبار پیرامون چهارشنبه سوری بود و به اذعان وی امشب پیاده روهای گرگان با توجه به اینکه چند روز دیگر عید نوروز می باشد کاملا خلوت بوده و نشان می دهد مردم پیام مراجع انتظامی و قضایی بابت اتفاقات احتمالی شب چهارشنبه سوری را در یافته اند .

در سالهای گذشته در شب چهارشنبه سوری پاساژهای بزرگ گرگان چون مرسل ، لاله و مروارید تعطیل می شدند اما امسال در نهایت آرامش و بدون هیچ مزاحمتی به کار خود ادامه دادند و مردم نیز براحتی به مراکز خرید رفت و آمد کردند.

از سایر شهرها نیز خبر می رسد که اتفاق خاصی نیفتاده و البته بارانی بودن هوا نیز به خاموش کردن معدود آتش های ایجاد شده کمک کرده است.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

ali

خبر نداریداینقدر شبکه منو تو و جم تی وی برنامه متنوع داشتند ویژه چهارشتبه سوری که همه رو میخکوب کرده بودکسی بیرون نمی رفتربطی به برنامه های صدا و سیما و چیزهای دیگه نداشتخوب سرت رو زدی زیر برف

0
0
پاسخ
1393-12-27 06:18

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.