1398-03-21 10:26
1358
0
63800
فرمانده انتظامی گنبدکاووس:

باند چاپ ایران چک های تقلبی در گنبدکاووس متلاشی شد

فرمانده انتظامی گنبدکاووس درشرق استان گلستان اعلام کرد که با تلاش ماموران انتظامی سه عضو باند چاپ ایران چک های تقلبی ۵۰۰ هزار ریالی در این شهرستان دستگیر شدند.

به گزارش گلستان ما به نقل از ایرنا ، سرهنگ محمود علی‌فر اعضای این باند که دو مرد و یک زن با سن‌های ۳۰ تا ۳۵ سال بودند در یک واحد آپارتمان مسکونی داخل شهر گنبدکاووس با دو دستگاه چاپ اسکناس اقدام به چاپ ایران چک‌های تقلبی و عرضه آن در بازار می‌کردند.

وی افزود: در پی گزارش تعدادی از شهروندان و کسبه گنبدکاووس مبنی بر دریافت ایران چک تقلبی، موضوع در دستور کار مأموران کلانتری ۱۱ این شهر قرار گرفت و مأموران این واحد انتظامی موفق به شناسایی افراد و مکان اختفای آنان شدند.

سرهنگ علی فر اضافه کرد: در بازرسی از محل سکونت اعضای این باند که با دستور مقام قضایی صورت گرفت، علاوه بر دو دستگاه چاپ اسکناس تعداد ۴۰۰ قطعه ایران چک ۵۰۰ هزار ریالی مجموعاً به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه اعضای این باند هم اکنون در زندان بسر می‌برند، تصریح کرد: متهمان، ایران چک‌های تقلبی را در بازار خرج می‌کردند که اطلاعات تکمیلی فعالیت این باند با بررسی‌های بیشتر پلیس متعاقباً اطلاع رسانی می‌شود.

فرمانده انتظامی گنبدکاووس همچنین از دستگیری میوه فروش خاطی که اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی مشتریان می‌کرد خبر داد و گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان گنبدکاووس مبنی بر برداشت پول از حساب بانکی آنان، موضوع در دستور کار پلس فتا انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ علی فر افزود: در بررسی‌های پلیس فتا مشخص شد که یک میوه فروش در خیابان شهید مطهری (سرابی) گنبدکاووس هنگام خرید مشتریان، کارت بانکی آنان را اسکن و شماره رمز آنان را یادداشت می‌کرد.

وی اضافه کرد: این میوه فروش خاطی با اجاره یک واحد تجاری به مبلغ ۴۵ میلیون ریال به مدت یک ماه و به کارگیری چهار کارگر و افتتاح حساب برای آنان، در فرصت مناسب نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب مشتریان اقدام می‌کرد.

سرهنگ علی فر تصریح کرد: پس از شناسایی متهم و با دستور مقام قضایی حساب بانکی این میوه فروش خاطی با موجودی دو میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال مسدود شد.

فرمانده انتظامی گنبدکاووس ادامه داد: تاکنون ۲۳ شهروند گنبدی از این میوه فروش شکایت کردند که در مجموع از حساب آنها مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال به صورت غیرمجاز برداشت شده است.

سرهنگ علی فر از شهروندانی که از این واحد صنفی خرید کرده و از حساب بانکی آنان به صورت غیرمجاز برداشت شده درخواست کرد تا نسبت به شکایت از میوه فروش خاطی اقدام نمایند.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.