1398-03-19 15:59
2315
0
63765
مسوول روابط عمومی اداره محیط زیست گرگان:

احتمال حضور حیوانات وحشی در تفرجگاه های جنگلی گرگان؛ گردشگران مراقب باشند

محیط زیست شهرستان گرگان با توجه به احتمال حضور حیوانات وحشی در تفرجگاه های جنگلی این شهرستان از گردشگران و مسافرین خواست هنگام حضور در این مناطق مراقب باشند و به هشدارهای محیط زیست توجه کنند.

به گزارش گلستان ما، مسوول روابط عمومی اداره محیط زیست گرگان با اعلام این خبر به ایرنا گفت: در چند ماه اخیر موارد متعددی از حضور حیوانات وحشی به ویژه پلنگ در مناطق تفرجگاهی گرگان مانند هزار پیچ و النگدره گزارش شده است.

محسن محسنی اظهار داشت: از سال ۹۶ تاکنون ۲۵ راس دام، ۵ قلاده سگ، یک راس کره اسب و ۷ کندوی زنبور عسل در گرگان توسط حیوانات زیانکار مانند شغال و گراز خسارت دیده و سه شهروند هم در اثر حمله حیوانات وحشی مصدوم شدند.

وی بیان کرد: با توجه به در پیش بودن تعطیلات تابستانه و در راستای جلوگیری از آسیب پذیری گردشگران و همشهریان ناشی از تقابل و مواجهه با حیات وحش در زیستگاه‌های حاشیه گرگان، چندین تابلو هشدار دهنده در ورودی تفرجگاه‌های این شهرستان نصب شد.

وی هدف از نصب اینگونه تابلوها را فرهنگ سازی و جلوگیری از تقابل حیات وحش با انسان و حفظ تنوع زیستی عنوان کرد.

به گزارش ایرنا تخریب زیستگاه‌های وحوش در مناطق بالادست، گسترش روستاهای ییلاقی بدون توجه به مباحث زیست محیطی و تغییرات اقلیمی و خشک شدن برخی از چشمه سارها در زیست گاه‌های حیات وحش، از جمله عوامل حضور حیوانات وحشی در مناطق پایین دستی و نزدیک سکونتگاه‌های شهری است.

گرگان به سبب برخورداری از سطح وسیع جنگل‌های هیرکانی در بخش جنوبی، زیستگاه طیف گسترده ای از جانوران به ویژه پستاندارانی مانند مرال، شوکا و گربه سانانی همچون پلنگ سیاه گوش است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.