1397-04-06 03:05
1570
0
54713
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رامیان:

آغاز برداشت چغندرقند در رامیان/ کشت 315 هکتار اراضی کشاورزی + تصاویر

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رامیان از آغاز برداشت چغندقند در 315 هکتار از اراضیب کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، سالاری فرماندار، معاون و بخشداران مرکزی و فندرسک، رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان از برداشت چغندرقند در اراضی کشاورزی این شهرستان یازدید کردند.

در سال زراعی جاری 315 هکتار از اراضی کشاورزی رامیان به کشت محصول چغندرقند اختصاص یافته و برداشت آن از ابتدای تیرماه اغاز شده است.

در این بازدید فرماندار شهرستان رامیان ضمن خداقوت به کشاورزان چغندر کار و مجموعه کشاورزی مقدم از کمباین برداشت چغندرقند هم بازدید کردند.

این کمباین کلیه عملیات برداشت چغندر شامل برگ زنی، طوقه زنی، کندن و جدا کردن و تمیز کردن و بارگیری در کامیون را در یک مرحله انجام میدهد و با وجود این دستگاه کشاورزان در برداشت این گیاه هیچ مشکلی ندارند.

chogh1

حسین گلچین مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رامیان گفت: تولید چغندرقند در استان گلستان در سال های گذشته به طور متوسط 60 تن در هکتار بوده و طبق برآورد کارشناسان این سازمان، برداشت چغندرکاران رامیانی در سال جاری، به طور متوسط بیش از 80 تن در هکتار پیش بینی می شود.

وی عنوان کرد: خرید محصول چغندرقند کشاورزان رامیانی به صورت تضمینی از سوی کارخانجات قند و شکر استان خراسان رضوی انجام می پذیرد.

گلچین اظهار کرد: کاشت چغندر قند با نگاه به شرایط کم آبی به دلیل استفاده تنها 25 درصد از نیاز آبی کشت شالی می تواند جایگزین مناسبی برای برخی محصولات با نیاز آبی بالا شود و کشاورزان می توانند توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رامیان بیان کرد: محصول چغندرقند کشت شده در رامیان با استفاده از بذرهای خوب چمینه، گیادا، رزاستار، سوپریما و مونتانا، رشد بسیار خوبی داشته اند و کشاورزانی که مبادرت به کشت محصولات جایگزین و کم آب نمایند می توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان از مشاوره رایگان در زمینه های مختلف بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: کشت چغندرقند به عنوان یک محصول پاییزه تناوب خوبی با غلات و تاثیر مناسبی در حاصلخیزی خاک دارد و همچنین خودکفایی در تولید قند و شکر را داراست.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود از سطح 315 هکتار چغندر کشت شده در شهرستان رامیان ۲۵ هزار تن غده چغندر برداشت شود.

chogh2

chogh3

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.