1397-01-03 12:59
1011
0
51893
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان خبرداد؛

عملیات سم و کودپاشی هوایی در بیش از هزار هکتار اراضی رامیان + تصاویر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان از سم و کودپاشی هوایی هزار و 810 هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گلستان ما، حسین گل چین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان در گفتگو با گل رامیان گفت: در سطح مزارع این شهرستان در دو شرکت الزهرا و شهید مطهری، ۸۳۰ هکتار با بیماریهای قارچی نظیر اسکلروتینیا مبارزه شیمیایی هوایی انجام شد و نقش بسیار خوبی در افزایش تولید خواهد داشت.

وی اظهار کرد: همچنین کودپاشی سرک مزارع گندم این دو شرکت در سطح ۹۸۰ هکتار بصورت عملیات هوایی انجام شد.

گل چین افزود: به لحاظ اهمیت مبارزه با بیماریهای قارچی و تغذیه به موقع مزارع کلزا و گندم، سمپاشی و کودپاشی بخشی از مزارع یکپارچه شهرستان رامیان توسط عملیات هوایی پوشش داده شد.

وی بیان کرد: توزیع یکنواخت سموم و کودهای مصرفی در مزارع، هزینه پایین نسبت به روش های دیگر سمپاشی، همپوشانی یکنواخت جهت کارایی بیشتر و بهتر سموم مصرفی و سرعت عمل بالای سمپاشی در واحد سطح با توجه به بارش های پیاپی و فرصت کم عملیات سمپاشی در شرایط ایده ال از جمله مهمترین مزایای سمپاشی هوایی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان تصریح کرد: عدم خسارت فیزیکی به محصول به خصوص در زمان گلدهی و ساقه رفتن مزارع را نیز از از جمله مهمترین مزایای سمپاشی هوایی عناون کرد.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود کشاورزان دارای مزارع یکپارچه بالای ۲۰ هکتار با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی و امکان سنجی مزارع مربوطه جهت سمپاشی هوایی از مزایای این نوع سمپاشی بهره مند شوند.

samm1

samm2

samm3

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.