1393-07-12 05:35
1141
0
3760
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گنبد :

مراسم دعای عرفه در امامزاده یحیی بن زید (ع) برگزار می شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس مراسم پرفیض دعای ندبه همزمان با سراسر کشور ، ساعت ۱۴ امروز در آستان مبارک یحیی بن زید(ع) گنبد برگزار می شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه ، حجة الاسلام نصرالله جعفری با اشاره به مضمون دعای عرفه امام حسین (ع)، این دعا را یکی از مهمترین متون خداشناسی و انسان شناسی و نیز شناخت اهل بیت عصمت و طهارت دانست.

وی همچنین گفت: معارفی که از طریق امام حسین(علیه السلام) در نیایش ها به ویژه در دعای عرفه آمده است دانشگاهی عظیم برای هستی شناسی و خداشناسی و امام شناسی می باشد که باید به محتوا و مضمون آن توجه داشت و نباید تنها نگاه صرف به قرائت ظاهری آن داشته باشیم.

جعفری با اذعان به این مطلب که در آموزه های دینی سفارش زیادی به خواندن دعای عرفه شده است افزود: مفهوم این دعا توجه به کوچکی و خواری بندگان در نزد خداوند است.

وی ادامه داد در این روز بزرگ هر کس نسبت به امام زمان خود معرفت بیشتری داشته باشد قطعا از برکات این روز بهره ای بیشتر خواهد برد و عارف به عرفه به ذات اقدس الهی توجه دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس با اشاره به یاد امام زمانبه عنوان بهترین اعمال ، افزایش بینش نسبت به امام زمان را لازمه شناخت و معرفت انسان نسبت به خداوند متعال عنوان کرد.

وی در پایان افزود: بهترین اعمالی که فرد می‌تواند در روز عرفه انجام دهد یاد امام زمان(عجل الله) و توجه به ایشان است و هر قدر بینش فرد در این روز معنوی نسبت به امام عصر(عجل الله) بیشتر شود، شناخت و معرفت او نسبت به خداوند متعال بیشتر خواهد بود.
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.